Avatar billede gicls Nybegynder
05. januar 2009 - 10:56 Der er 1 kommentar

Søger hjælp til et par spørgsmål.

Hejsa alle sammen..

Jeg har fået videresendt et par spørgsmål fra min lillebror som jeg ikke aner så forfærteligt meget om. Derfor ville jeg høre om der var nogen af jer der kunne hjælpe.

Gerne med en mindre uddybbende forklaring på svarende.

here we go:

1: En person har problemer med at surfe. I hans ipconfig ser det således ud:
Fysisk adresse er der (xx-xx-xx-xx-xx-xx)
DHCP Aktiveret = Nej
Automatisk konfiguration = Ja
Link Lokal IPV6 adresse (xxxx::xxxx:xxxx:xxxx:xxxx%xx)foretruk
IPv4 adresse 172.31.153.1 foretrukken
Undermaske 255.255.0.0
IPv4 adresse 192.168.0.49
Undermaske 255.255.255.0
Standard gateway 172.31.1.1
DNS Server 127.0.0.1
Netbios over TCPIP Aktiveret

2: En person har allerede et domæne (Dom1) Han kører mail på exchange 2003 på dette domæne.
Han får nu et ekstra domæne (ext1) Hvor i exchange 2003 opsætter han det så han kan modtage mails på (ext1) også

3: En person kan ikke komme på en bestemt hjemmeside (dr.dk)
Når han pinger siden for han IP: 212.64.62.250 og når jeg pinger den får jeg en anden ip adresse og jeg kan godt komme på siden.
Hvad kan det være der gør at han får en anden ip når han pinger og ikke kan komme på siden?

4: En virksomhed ved navn Iko kører windows 2003 som er opsat med et navn (Iko.local) Her er der en exchange server sat op med navn srvmail.iko.local og en domain controller med navn dc1.iko.local.
Når en medarbejde med navn okib på sin computer derhjemme skal logge på outlook webacces hvilket login skal han så bruge:
Iko.local/okib
srvmail.iko.local/okib
dc1.iko.local/okib

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Pft.
Avatar billede gicls Nybegynder
06. januar 2009 - 10:50 #1
Ikke nogen der har tid til at hjælpe mig lidt?