Avatar billede webexp Nybegynder
04. januar 2009 - 21:56 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

DVB-T Boks

Jeg ønsker lidt hjælp til søgninger til at finde den absolutte billigeste dvb-t modtager til tv

jeg ønsker links til sider hvor jeg kan købe
05. januar 2009 - 07:51 #2
Har købt en (AGK) i Netto til 199,-
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2009 - 11:15 #3
og vil du se boxer tv fra 1 feb i år i jylland så skal du have en boks fra boxertv.dk ,alt det billige man kan få i netto osv virker ikke til dette system
Avatar billede falster Ekspert
05. januar 2009 - 21:55 #4
Som jet skriver.

De billige, der kan fås nu, modtager kun i mpeg1-2.

D.v.s. at efter 1. november næste år, kan de kun tage DR1, DR2 og TV2. Og det stopper helt i 2012.

En boks med fremtid skal kunne modtage mpeg4 - til boxer, DR Update, DRs to nye digikanaler osv.

De er endnu få - og ikke i et par hundre kroners klassen.

Den allernederste i dyrbyes link er sådan én. Alle de ovenover - er "de gamle".
Avatar billede webexp Nybegynder
05. januar 2009 - 22:30 #5
ok jeg er med på det med at de slukker for signal mpeg2 i 2012 men jeg tror jeg får mig en "gammel udg kun til mpeg 1 og 2 og regner så med at den nye mpeg4 kommer ned i en pris der er rimelig for alt så den er jo stadig ny jo og så nøjes med mpeg 2 som kører fuldt ud til 2012 med dr 1 og 2 dr update og tv2
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2009 - 22:42 #6
D.v.s. at efter 1. november næste år

øhh vi er altså i 2009 ;-)

boxer starter officielt 1 nov 2009 men i jylland starter de 1 feb
hvis man binder sig for 12 mdr hos dem på jyde pakken får man gratis en mpeg4 box fra dem

men vil du kun se dr1/2 og tv2 så køb en billig boks drupdate ryger desværre over på mpeq4 systemet 1 nov
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2009 - 22:47 #7
skal det være biligt så hent en fra gul og gratis jeg har for en måned tid siden købt en philips dtr220 for 100kr+35 i lev billigt ,bilka sælger den i denne uge for 400 så man kan være heldig derude .
Avatar billede webexp Nybegynder
05. januar 2009 - 23:00 #8
ja tror du har ret i det kan være man skulle få en i gul og gratis eller på dba
Avatar billede webexp Nybegynder
05. januar 2009 - 23:09 #9
den viden du har omkring det med hvilke kanaler der lukker 1 nov og hvilke der kun kører mpeg 4 og hvilke der kører mpeg 2 indtil 2012 hvor har du fundet det ikke for at tvivler om det er rigtig men jeg kunne godt bruge nogle sider jeg kunne skaffe nogle oplysninger omkring Det nye signal
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2009 - 23:16 #10
vedr boxer kan du se mere på www.boxertv.dk

vedr dr update hvis du lægger mærke til i den brochure alle i landet har fået om det nye signal så nævner de også kun dr1/2/tv2 som mpeq2 frem til 2012

ellers har jeg også læst det på sattv.dk

http://www.digitaliseringen.dk/

http://www.bsd.dk/default.asp?id=209&childs=0&prevref=199

står du og fx og skal have nyt tv så vælg lige et sony som har dvb-c/t i mpeq4 og som er godkendt at boxer så er du sikret at det vil virke (se boxertv.dk)
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2009 - 23:18 #11
hvis du ser på en brugt må du ikke købe philips dtr 200 den har problemer med scart og ttv
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2009 - 13:29 #12
vedr dr update

på side 7 i folderen som du har fået med posten står der :

pkt 2 jeg vil se dr1,dr2,tv2 og de nye gratis kanaler

disse nye kanaler /dr børne/historie kanal/ folketing kanal vil sammen med drupdate sendes i mpeq4 allerde fra nov 2009
Avatar billede webexp Nybegynder
07. januar 2009 - 18:23 #13
ja der står at de vil sende disse kanaler i nov 09 i mpeg 4 men hvor ser du de slukker disse kanaler på mpeg 2
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2009 - 19:21 #14
side 7 pkt 1

mpeg2 løsningen holder frem til 2012,her vil de 3 landsdækkrende kanaler skifte til mpeg4 hvilket vil kræve nyt modtager udstyr

det hele står i folderen
Avatar billede webexp Nybegynder
07. januar 2009 - 19:57 #15
ja jeg er med på 2012 men jeg må lige se om jeg kan finde en der ligger inde med den folder er bange for den komme i arkivet inden jeg fik den læst (brænde ovn)

men tak for hjælpen

jeg købte2 stk på nettet (Most DTR-1000) 400 kr ialt med levering for 2 stk der er ok så kan jeg bytte dem ud når vi kommer frem til 2012
Avatar billede webexp Nybegynder
07. januar 2009 - 19:58 #16
jetdirect vil du have en bid af Kagen med hensyn til point du har jo givet mig oplysninger der også var nyttige
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2009 - 20:38 #17
ok

prøv og søg på det ny tv signal

folderen burde ligge på nettet
Avatar billede falster Ekspert
07. januar 2009 - 22:07 #18
Avatar billede falster Ekspert
07. januar 2009 - 22:16 #19
De har i øvrigt ikke gjort det særlig let.

Hent den til print og oplev (vil jeg tro) den manglende font Warnock.

http://www.detnyetv-signal.dk/hj%c3%a6lp-andre/materialer-bestil-og-download.aspx