Avatar billede baxos Nybegynder
04. januar 2009 - 17:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overføre filer mellem Xp og Ubuntu

Hej eksperter!
Jeg sidder med to computere på mit hjemme kontor. Har en stationær med Windows XP og så har jeg en bærbar med Ubuntu Linux. Men kan bare ikke finde ud af at få dem til at snakke sammen.
Vil gerne på en eller anden måde kunne overføre filer mellem dem men hvordan?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
04. januar 2009 - 17:03 #1
Du kan jo bruge Guildftpd til at sætte en FTP op og så gå ind på FTP'en fra din Linux maskine.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
04. januar 2009 - 17:06 #3
Ups, ovenstående link er ikke korrekt, prøv det her:
http://www.download.com/GuildFTPd/3000-2160_4-10047433.html?tag=mncol
Avatar billede frederikschack Nybegynder
04. januar 2009 - 17:07 #4
Elle USB nøgle :)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2009 - 17:34 #5
Hvis du skal gøre det ofte var det nok nemmere med Samba på den Ubuntu.
Avatar billede baxos Nybegynder
04. januar 2009 - 17:43 #6
Jeg skal nemlig gøre det ofte sidder netop nu med usb men der må jo være en nemmere løsning
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 17:46 #7
Du kan finde en guide til Samba på http://www.helgec.dk/samba.html det er godt nok en gammel guide men jeg har lige testet den i SuSe 11 og den virker
Muligvis kan du allerede nu på din Linux maskine åbne en browser og i adresselinien skrive
smb://din_ arbejdsgruppe  f.eks smb://mshome  og så kan du connecte til Windows maskinerne
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. januar 2009 - 05:52 #8
Avatar billede baxos Nybegynder
14. januar 2009 - 18:42 #9
Takker