Avatar billede lerklinten Nybegynder
30. december 2008 - 18:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til opsætning af D-Link DAP-1160

Jeg har lige købt en D-Link DAP-1160 Wireless  G Access Point, som jeg har læst kunne opsættes til at køre repeater funktion samtidig med at den havde 2 LAN udgange, men kan ikke sætte den op.
Jeg ville bruge denne inde i stuen, så jeg bedre signal i hele huset, samtidigt med at den ene LAN tilslutning skulle kobles på vores Samsung TV, så vi kunne benytte TV`et til visning af film og billeder fra vores PC samt det i TV`et indbyggede infosystem.

Jeg har prøvet at følge vejledningen, men det har ikke lykkedes mig at nogen LAN funktion til at virke, i de forskellige opstninger der er muligt i denne.

Jeg er opkoblet hos FullRate med et modem, som er af Fullrate sat i bridge mode med det de kalder en offentlig IP adresse. Jeg har efter routeren koblet min trådløse LinkSys router WRT54P2, og alt her fungerer normalt med WAP2 kryptering.

Er der nogen her der kan hjælpe mig lidt på vej?

På forhånd tak.
Ove Søgaard Nielsen
Avatar billede lerklinten Nybegynder
03. januar 2009 - 19:46 #1
Jeg har løst problemet med at få Samsungs TV`ets InfoLive til at konnekte til internettet, ved at sætte krypetringen korrekt op.
Jeg har stadig et problem med at få Samsungs WiseLink Pro DNLA til at være synlig på på min egen computer. Programmet Samsung PC Share Manager kan ikke finde Samsung TV.

Min egen computer er tilsluttet LAN-porten på LinkSys Router WRT54GP2, og Samsung TV er tilsluttet den ene LAN-port på D-Link DAP-1160, som er sat op som WISP Repeater Mode, d.v.s. samme SSID. Tilsluttes computeren direte ind i LAN-porten på DAP-1160 eller koblet på dens trådløse netværk, så virker Samsungs WiseLink Pro DNLA.

Jeg har behov for hjælp til opsætningen, så jeg DLNA-serveren kan se fjernsynet.

På forhånd tak
Ove Søgaard Nielsen
Avatar billede lerklinten Nybegynder
19. august 2010 - 15:23 #2
Problemet løst