Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
30. december 2008 - 02:21 Der er 2 kommentarer

Tilpasse diasshow

Jeg har downloaded Visual Basic 2008 Express i den tro at jeg lige kunne flække et diasshow sammen......... øhmmm

Jeg fandt frem til denne tutorial http://www.cespage.com/vb/vb08tut16.html som jeg 'lige' ville tilpasse. Men det ligger udenfor mine evner - og programmet skal snart bruges.

Derfor, er der nogen herinde der vil være behjælplige med tilpasse tutorialen ?

Det jeg har brug for er at diasshowet
- åbner i fullscreen
- henter alle billeder i en mappe (A)
- tilpasser billederne i højden, men bevarer proportionerne
- fader billedet bort og det næste vises (B)
- evt. vises filnavnet (uden .jpg) i nederste venstre hjørne

A/ mappen bør kunne angives som en variabel (evt. i en ini fil ?)
B/ den tid hvor et billede vises bør angives med en variabel

Jeg er klar over at det nok er meget at be' om... men man har jo lov til at håbe.

På forhånd mange tak.

Mvh
Bo Jorgensen
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
30. december 2008 - 02:22 #1
Menuen og dens funktioner skal selvfølgelig bare skæres bort, det samme gælder slidebaren (hedder den det ?).
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
30. december 2008 - 21:47 #2
Der er jo egentlig tale om bestillingsarbejde, så jeg vil gerne betale for en løsning.