Avatar billede r.l Nybegynder
26. december 2008 - 21:40 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

usbporte virker ikke

Hej Eksperter

Min bærbar´s usb porte er holdt op med at virke og jeg har prøvet at geninstaller windows og slettet dem i enhedshåndtering. men intet virker. Så jeg håber at i kan hjælpe mig.

På forhånd tak
Avatar billede sebjlan Nybegynder
26. december 2008 - 22:00 #1
Har du kigget på fabrikantens hjemmeside, om der evt. er nogle drivere, du kan bruge?
Avatar billede r.l Nybegynder
26. december 2008 - 22:02 #2
nej jeg brugte dem der var med på cdén
Avatar billede sebjlan Nybegynder
26. december 2008 - 22:12 #3
Har du tjekket i enhedshåndtering, om der er nogle problemer?
Avatar billede r.l Nybegynder
26. december 2008 - 22:24 #4
ja ingen fejl
Avatar billede sebjlan Nybegynder
26. december 2008 - 22:26 #5
Og du er sikker på, at dine usb-produkter virker?
Avatar billede r.l Nybegynder
26. december 2008 - 22:29 #6
ja de viker fint på den anden pc.
Avatar billede sebjlan Nybegynder
26. december 2008 - 22:32 #7
Så ved jeg desværre ikke, hvordan jeg kan hjælpe dig..
Avatar billede nissen2630 Novice
26. december 2008 - 22:58 #8
Kan du se dine port i Enhedshåndteringen ?
Kan de slås fra i BOIS ?
Hvilken enhed prøver du at tilslutte ?

Mvh
  Nissen
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2008 - 02:37 #9
Enig med nissen angående bios. Angående driver, så kommer de med XP SP2 og hvem
har ikke SP2? Og selvfølgelig er de i Vista.
Avatar billede peet-49 Novice
27. december 2008 - 09:12 #10
Entet er de blevet desablet i bios, eller spændingen(5V) er gået på dem.
Avatar billede r.l Nybegynder
27. december 2008 - 10:47 #11
Jeg kan godt se dem i enhedshåndteringen.
Det er en mus og en usbnøgle.
Og i bois ser det ud til at de er tilsluttet.
Det med de (5V) ved jeg ikke lige hvad du mener med.
Avatar billede r.l Nybegynder
27. december 2008 - 21:04 #12
Lige en bemærkning kan få usbnøglen til at viker nå jeg genstarter, men når jeg først har haft den ude er det slut.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2008 - 21:45 #13
Det lyder godt nok mærkeligt, hvis det gælder alle dine USB indgange.
Avatar billede r.l Nybegynder
28. december 2008 - 12:43 #14
Det er alle 4 udgange
Avatar billede off-line Nybegynder
28. december 2008 - 16:25 #15
Jeg er ikke sikker, men det lyder som en hardware fejl.
Men hvis du har en windows CD - det behøver ikke at være din egen - kan du lave
et par check på windows.
-------------------------------------------------------------------------------------
Med winCDén i drevet går du i windos ind i kommandopromten og skriver sfc /scannow

læg mærke til mellemrummet ved /
-------------------------------------------------------------------------------------
Og/eller
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Nu kan du så skrive, og skriver chkdsk /p /r  læg mærke til mellemrummet ved
skråstregen. Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.
____________________________________________________________________
I kommandopromten:
chkdsk /r /f
/f Retter fejl på disken.
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data
Avatar billede off-line Nybegynder
28. december 2008 - 16:28 #16
Stavefejl følger altid med. Det er svært at læse korrektur på det man selv har
skrevet, man ser ofte bare det man havde tænkt at skrive:)
Avatar billede fuglen1 Novice
28. december 2008 - 23:48 #17
r.l
For at være 100% sikker på om usb portene på din bærbare virker kan du prøve at boote den op på en linux live cd.
feks Ubuntu.

Eller du kan med et multimeter måle når computeren er startet om der kommer 5V ud af portene.
Og tjekke om dine usb enheder virker.
Samtlige usbporte på bærbr kan godt stå af du beskriver
Har på en ældre Compac Evo haft det samme program.
der kom ingen strøm ud på usb porte samtidig var den sorte dims inde i det ene stik knækket af

Hvis portene på din bære er defekt er der 2 mulighed
Enten sende den i repartation hvis der er garamti/reklamationsret på.
Eller køb et usb pcmcia eller express card og brug det.
Det afhænger af om den har pcmcia eller expresscard eller begge dele.

Det er jo svært at klsre sig uden usb idag.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2009 - 00:57 #18
Fandt du ud af noget?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 14:32 #19
Hvis du ikke gider deltage i dine egne spørgsmål, så lad være med at stille dem.
Avatar billede r.l Nybegynder
11. september 2010 - 15:49 #20
a