Avatar billede alias63 Nybegynder
26. december 2008 - 18:18 Der er 9 kommentarer

Lenovo 3000

Er på jagt efter ny bærbar, har kikkede på Lenova 3000 serien, N200 eller nyeste verison N500. Nogen der har erfaring.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2008 - 18:30 #1
jeg har reetableret en fra vista til xp og jeg må sige med 2 gb og vista der kører den langsom ,først efter der kom xp pro dk så skete der noget

maskinen har celeron cpu og jeg ville nok gå efter en centrino som jeg oplever kører bedre end celeron cpu

husk lenovos garanti er ikke den samme som på (ibm 3år )
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2008 - 18:30 #2
den maskine jeg har arbejdet med var n200
Avatar billede alias63 Nybegynder
26. december 2008 - 19:06 #3
Tak, N200 og N500 jeg har kikkede på har begge Centrino Duo processor.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2008 - 19:45 #4
ok så meget har jeg heller ikke arbejdet med den så der var jeg i tvivl kan jeg se ,lagde den kun om til xp

men centrino er ok

det er værre med celeron cpu.

men hvis prisen er ok så sørg for minimum 2 gb ram

du skal være opmærksom på disken i n200 er en 5400 rpm disk en 7200 sata vil få maskinen til og arbejde hurtigere men den vil også bruge lidt mere strøm
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2008 - 22:58 #5
Jeg havde en med Dual Core processor - jeg ved ikke hvordan varmeudledningen er i forhold til centrino cpu'er, men dens måde at kontrollere køleren på drev hvert fald mig til vanvid..

Dvs. hvis du åbner word eller internet går køleren amok og så til ingenting og så 20 sek efter amok og så til ingenting og hvis du afspiller ting på youtube osv. kommer der også drøn på, altså den har ikke en mellemting som køleren kan køre på så den kan ikke køre "lidt" hele tiden - den kan kun være fra - blæse meget eller rigtig meget og det kræver ikke specielt meget at få den til dette.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2008 - 00:31 #6
på den ibm t60 /2gb ram ,jeg har den har også centrino og dual core cpu der oplever jeg ikke det problem du nævner med blæseren går amok ,der kører ganske svagt .

word/utube er lige tjekket over 20 min ingen problemer

og maskinen har nu kørt hele aftenen
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2008 - 08:43 #7
Tja, men nu er IBM T60 og Lenovo 3000 N200 jo heller ikke den samme bærbar.

Du kan prøve at læse:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3749&review=Lenovo+3000+N200+%28Core+2+Duo+2GHz%2C+1GB+RAM%2C+160GB+HDD%2C+Vista+Business%29
Den er med Dual Core 2 - hvilket skulle være bedre.

-Cooling fan with ADHD
men der selvfølgelig også positive ting ved den og det er hvis du er ligeglad med måden den køler på - eller at du er heldig at det fungerer godt for dig er det ret god kvalitet til pengene.
Avatar billede alias63 Nybegynder
31. december 2008 - 12:35 #8
Tak for svar. Kender meget godt de forskellige processorer, og ingen tvivl om at Intel Core 2 Duo er den bedste. Har tidligere brændt mig på AMDs forskellige proc.
Det med din køler som går amok Jesper, har efter min bedste overbevisning intet med selve processorer at gøre. Det en selve computerens og motherboardets kølere fra de respektive fabrikater, og hvordan de har valgt og køle ned, som på nogle larmer som et gods tog.
Vil "kun" forespørge om nogle kendte til selve Lenovo som brand, da jeg igen erfaring, andet en hvad en hører om disse, og at det er 100 % kvalitet.
Tak og godt nytår.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2009 - 18:48 #9
Det jeg mente var at der er nogle processorer der udleder mere varme end andre. Uanset hvad ender du med en bærbar der køler hver 20 sek. men det kan nogle jo godt leve med.

Godt nytår