Avatar billede bananjoe Nybegynder
23. december 2008 - 18:21 Der er 7 kommentarer

Installer komponent i Delphi 2009

Hej,

Hvordan installerer jeg et komponent i Delphi 2009?

De filer jeg har til komponentet er:

Delphi source file.
Delphi Package
DCR-fil

Håber I kan hjælpe :)
Avatar billede martinlind Nybegynder
23. december 2008 - 20:11 #1
åben dpk filen og vælg installer
Avatar billede bananjoe Nybegynder
23. december 2008 - 20:50 #2
Du mener åbn dpk filen, højreklik på packagen i project manager og vælg install?

Hvis jeg gør det får jeg nogle errors.

Det er CoolTrayIcon jeg forsøger at installere.. Den er skrevet til Delphi 6 og derover i 2006 lader det til.. Det har tidligere virket for mig i Delphi 7, men Delphi 2009 er måske en helt anden sag, eller?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
24. december 2008 - 12:24 #3
delphi2009 køre på en helt anden måde, og du kan umidelbart IKKE installere componenter der er ældre end til delphi2007
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
24. december 2008 - 13:54 #4
90% af den funktionalitet der er i CoolTrayIcon kan du lave med TTrayIcon

Jeg havde selv et Delphi 5 program der brugte den men det har jeg opgraderet til 2009 ved at bruge TTrayIcon i stedet
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
24. december 2008 - 13:58 #5
Hvis det har interesse, så kan jeg godt overtales til at du kan se mit program.
Der er ikke noget sindsoprivende i det og det er ikke helt færdig endnu heller.

Men iconet virker og det er animeret.
Avatar billede bananjoe Nybegynder
24. december 2008 - 16:03 #6
Hmm.. Jeg har prøvet Ttrayicon, men jeg har ikke kunnet få det til at virke.
Jeg har dog heller ikke undersøgt det så meget.

Hvordan får jeg programmet til at minimere til tray med ttrayicon, og hvordan får jeg programmet til at lukke til tray med ttrayicon?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
25. december 2008 - 12:31 #7
Jeg skal lige lave en fil til dig med det jeg har lavet. Så kan du kigge det igennem og se om der er noget der.

Send mig lige en PM på mail snabela hugopedersen punktum dk  så jeg har en adresse at sende det til.