Avatar billede bjorn42 Nybegynder
23. december 2008 - 14:28 Der er 8 kommentarer

Problemer med trådløst fra TDC

Jeg har et par spørgsmål omkring internet.

Har netop investeret i 2 nye laptops. En Acer Aspire one primært til internetsurfing på rejser i DK. Og en Compag CQ60 117EO.

Jeg har til min Acer købt trådløst net fra TDC, sådan en USB stick jeg bare sætter i, og så er jeg på nettet.
Det virker tilsyneladende også.

Via hastighedstests har jeg testet på Aceren at hastigheden var på ca. 100 download med TDC's trådløse. Samme test med min Compaq og samme sted med det trådløse fra TDC gav 2500 i download. Det er jo noget helt andet. Lige da jeg afprøvede min Acer på første rejse, kunne den også komme op på den hastighed, men ikke længere.

Hvad kan der være galt?

Og et andet problem jeg har er mht. min Compaq som fungerer fint med det trådløse. Men når jeg slutter LAN til fungerer ikke alle hjemmesider. Jeg har ellers slået Firewall fra. Men LAN netværket virker på andre computere uden problemer.

Hjælp søges og god jul. :)
Avatar billede peet-49 Novice
23. december 2008 - 14:30 #1
Begge maskiner har indbygget trådløst netkort, du skal have en trådløs router, ellers vil det ikke virke.
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
23. december 2008 - 14:35 #2
Det lyder da mystisk. Det er jo noget, jeg bruger på farten. Det fra TDC hedder mobilt bredbånd. Jeg har måske forklaret mig forkert mht. trådløst?
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
23. december 2008 - 14:38 #3
Nu har jeg godt nok stillet 2 spørgsmål, men hvis vi tager det med mobilt bredbånd fra TDC, så forstår jeg ikke at det giver så vidt forskellige hastigheder på 2 forskellige laptops?? Jeg kan jo ikke bruge 100 K i Download til noget på min Acer, så tager jeg min Compaq med, hvor samme mobile brebånd giver 2500 i Download.
Avatar billede peet-49 Novice
23. december 2008 - 14:53 #4
Få aceren renset for snavs, du kan have malware og.lign. på den
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
23. december 2008 - 14:55 #5
Jeg kan da prøve, men den er jo helt ny, bare 2 uger. Er Adaware fint til det eller har du andre bud?
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
23. december 2008 - 16:19 #6
Jeg har scannet, og det hjalp desværre ikke noget. Noget underligt er også, at når jeg sætter TDC sticken i den venstre USB port, så er download hastigheden ca. 100 K, men når jeg sætter den til en anden USB port er den på 800. Nogen der har nogle ideer til hvad der kan være galt?
Avatar billede peet-49 Novice
25. december 2008 - 10:07 #7
Brug Malwarebytes, den kan hentes på www.spywarefri.dk
Hvorfor bruger du ikke det indbyggede trådløse kort??
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
26. december 2008 - 17:16 #8
Malwarebytes fandt desværre 0.

Her hvor jeg er nu, er der ikke trådlæst net, så jeg sætter LAN kablet i, hvillket ejg nu er holdt op med for det er kun TDC's mobile bredbånd der virker på Compaq'en. Jeg går selv ud fra, det er VISTA der skaber problemet, så derfor overvejer jeg at skifte til XP, det er så bare ikke altid lige let, har jeg ladet mig fortælle.

Nogen der har andre forslag?