Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
22. december 2008 - 15:20 Der er 1 kommentar

vil have ram hastighed sat op?

Hej jeg har bygget en computer for nylig, hvor jeg startede med at sætte 2 gb. 800 mhz ram i, men i min bios er de kun registreret som 533.. det er et problem fordi jeg har lige købt yderligere 4 gb. til at stoppe i også, men min computer gider ikke at boote op med de nye i, min teori var så at det havde noget at gøre med at de nye måske kun kan køre med 800 mhz? mens de gamle jo er sat ned til 533, som så må være den hastighed de får, og derfor kan den ikke boote op, jeg er dårlig til at forklare mig, men jeg tænkte at de to hastigheder nok ikke kunne arbejde sammen?..

Desuden er min bus hastighed også nede på 533, den vil jeg også gerne have sat op, men kan simpelthen ikke finde nogle steder at gøre det?

min nye ram blok, som min pc ikke gider at fungere med er denne her:
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=291895&SamleMenuID=&gruppe=911&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=KingstonTechnolog

mit bundkort er dette her:
https://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=88583

Er der nogle der har nogle forslag til hvordan jeg kan få det til at fungere ?
Avatar billede sr23 Nybegynder
16. januar 2009 - 12:58 #1
Prøv at gå ind på Intels hjemmeside her http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/dg965ss/sb/CS-026600.htm og se om dine ram passer med bundkort. Det understøtter max 4 gb 800 mhz. Ka' være manualen kan hjælpe dig videre.
Din processor har også indflydelse som du kan se af skema: hvis din cpu er 533 mhz vil dine 800 mhz ram blive vist og køre som 533!