Avatar billede thomasn Nybegynder
22. december 2008 - 11:12 Der er 8 kommentarer

RAM flere ønskes (har billede af PCen )

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal have fat i af RAM og hvor de originale sidder. Jeg har et godt billede som kan sendes. Der skulle være 512 DD RAM. Tak
Avatar billede sr23 Nybegynder
16. januar 2009 - 13:00 #1
Hvilket bundkort har du? Ram sidder i to lange sokler ofte tæt ved cpu.
Hvilken type DDR ram er der tale om? Både SDDDR og DDR2 er baglæns kompatible så du kan godt købe hurtigere ram og sætte i!
Avatar billede thomasn Nybegynder
16. januar 2009 - 13:52 #2
Der står på maskinen at der 1 stk    512MB  DDR-RAM  333 MHz.
Når jeg ser ned i maskinen er der tre tomme hvide sokler og en krasgrøn med printplade med diverse forskellige dimsedutter. Hvor er de originale RAM så ?
Avatar billede sr23 Nybegynder
16. januar 2009 - 16:08 #3
De hvide sokler er ganske sikkert sokler til pci kort.
RAM sokler er ofte sorte og RAMen er en grøn printplade med sorte firkanter på der sidder i soklen.

Kan du oplyse hvilket bundkort du har? Det vil lette dette noget.
Avatar billede thomasn Nybegynder
16. januar 2009 - 20:09 #4
Så er jeg på igen på en asus Eee pc900.  PC  adskilt, RAM-kort fundet bag brænder.
Det er et PC 2700U - 2 6/8 330.  bundkortet må så vøre den store plade RAM-kort sidder på.
Der står bla.  AGP8X      GA 7VM400M  Hjælper dette?
Avatar billede sr23 Nybegynder
16. januar 2009 - 22:09 #5
Det hjælper altsammen - jeg fandt dit bundkort her: http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=1670
Ramsoklerne er de lange violette sokler over og til højre for AGP8X porten.
Der skulle gerne sidde et ramkort i den ene, så er det et 512 mb modul eller hvis der er et i hver så er det 256 mb moduler. Du skriver at det er et 512mb DDR-RAM 333MHz, så den ene violette sokkel skal være tom.
Du kan købe rammoduler hos et hav af forhandlere i forretninger eller på nettet.
Du skal bruge PC2700 RAM som er 333 MHz ram. Du kan få ram i 128, 256, 512, 1024MB (1 GB)osv.
Køb det du føler du har behov for og som dit bundkort (krasgrøn printplade) kan håndtere - i dette tilfælde 2 GB ialt, altså 1 GB i hver RAM sokkel.

Du finder en manual her: http://europe.giga-byte.com/FileList/Manual/motherboard_manual_7vm400m(f)_e.pdf hvor du på s. 14 kan se hvordan du installerer Ram moduler. Det er ganske let. Manualen kræver dog at du har Acrobat Reader på din pc, programmet hentes hos Adobe.com.

Håber vi er i mål nu! ;-)
Avatar billede sr23 Nybegynder
16. januar 2009 - 22:16 #6
Glemte lige:
du kan søge på
pricerunner.dk,
edbpriser.dk og
gate2prices.dk
efter forhandlere af RAM (og alt mulig andet til computere).
Avatar billede thomasn Nybegynder
17. januar 2009 - 12:55 #7
Det er meget fornemt. Jeg mener kun jeg kan komme i mål nu. Tak for hjælpen.
Avatar billede sr23 Nybegynder
17. januar 2009 - 15:52 #8
Velbekomme! ;-)