Avatar billede adebayor Nybegynder
21. december 2008 - 20:50 Der er 12 kommentarer

Jeg vil tilbage til XP

Hej, jeg er gået fra XP til vista, men vil nu gå tilbage til XP, hvordan gør jeg
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
21. december 2008 - 20:54 #1
ja du ominstaller jo

men hvorfor dog gå tilbage til sådan et gammel system
Avatar billede adebayor Nybegynder
21. december 2008 - 21:01 #2
Sætter jeg bare windows XP installationscd'en i.

- Fordi, mit NVIDIA 8500 GT, ikke gider virke, på trods af de nye drivere er installeret
Avatar billede olebole Juniormester
21. december 2008 - 21:03 #3
<ole>

"men hvorfor dog gå tilbage til sådan et gammel system" >>

*) Vil du vide dét?
*) Er du helt sikker på, du vil vide det?
*) Er der mon ikke noget andet, du heller vil vide?
*) Er du nu også 100% sikker?
*) ... 112%?
*) Hvis du er helt, helt, _helt_, HELT(!) sikker, så tryk Enter og få de næste 20 spørgsmål fra Uncle Bill!

Bevares, der er fordele ved Vista fremfor XP - men ikke nok til at opveje alle de mange bagdele. Måske, når Windows 7 udkommer ... men før er der heller ikke noget, der kan lokke mig væk fra XP.

OS'ets dåbsattest er i hvertfald det sidste, der får indflydelse på mit valg. Jeg bruger jo også hjul på min cykel  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede amews_aj Nybegynder
21. december 2008 - 22:00 #4
>> Sætter jeg bare windows XP installationscd'en i.
Ja

>> Bevares, der er fordele ved Vista fremfor XP - men ikke nok til at opveje alle de mange bagdele. Måske, når Windows 7 udkommer ... men før er der heller ikke noget, der kan lokke mig væk fra XP.
Jaja, så starter OS Wars åbenbart igen.
Vista er slet ikke så dårligt længere.
Mange folk giver op overfor vista på forhånd, eller på baggrund af andres udtalelser. Og hvis du ikke skulle vide det bygger windows 7 på den samme kerne som vista (selvom det ikke hele tiden 100% har været planen)

Jeg siger ikke vista er bedre, bare at det ikke er dårligere.
Hvis man har vista er der ikke længere de store grunde til at nedgradere.

>> mit NVIDIA 8500 GT, ikke gider virke, på trods af de nye drivere er installeret
De nyeste drivere er ikke altid de bedste. Og "gider ikke virke" er meget bredt.
Måske du skulle fokusere på dit driverproblem i stedet for vista som problem?
Avatar billede Jensen DK Novice
22. december 2008 - 07:55 #5
Vista er noget skod, det er min mening.
Boot op på din XP skive, udfør en installation med formatering, hvis den ikke kan, så brug killdisk først, du får link til installation og killdisk her.
http://www.helgec.dk/xp-install.html

http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. december 2008 - 12:54 #6
silbidor, kan vi få nogle begrundelser?
Mange siger det uden at have undersøgt deres udtalelser til bunds.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. december 2008 - 13:19 #7
amews_aj det skal vi ikke diskutere i adebayors tråd.
22. december 2008 - 17:03 #8
Avatar billede corleonedk Nybegynder
22. december 2008 - 17:25 #9
Husk at lukke her adebayor.
http://www.eksperten.dk/spm/857184
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
25. december 2008 - 09:42 #10
<ole underkjole>

hvis du vil have et sikkert OS er der kun Vista
XP er gammel

<godnat kjole>

.... men ellers er det i med skiven i cdrom, boot, installer, hvis du da gerne vil have et legacy OS
Avatar billede cboxoak Nybegynder
09. februar 2009 - 20:30 #11
Jonas Heks:

Men det hjælpe jo ikke de kunder der i god tro køber en PC med VISTA der viser sig DRÆBENDE LAAAAAANGSOM fordi MicroSUCKS ikke vil sælge XP...

Af personlige erfaring kan jeg bidrage med at min stifinder fuckede fuldstændig op og lukkede ned ved en simpel drag'n'drop manøvre. Og det altså på en helt ny relativt kraftig ASUS bærbar urørt af menneskehænder... Jeg har aldrig i mit alenlange liv som EDB-mand oplevet noget lignende makværk!

Og endelig er det vel ikke en tilfældighed at de nu erkender at VISTA ikke var nogen succes og derfor prøver sig med et nyt styresystem kun et par år efter.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
20. februar 2009 - 17:55 #12
køb en kraftigere pc
man må da fatte at nye systemer ikke kan køre med udfaset hardware.