Avatar billede livse9 Nybegynder
21. december 2008 - 18:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

plugins så jeg kan se tv på min Macbook?

Hejsa
Som helt nybagt Macbruger er jeg stødt på et problem:jeg skal åbenbart have en plugin for at kunne se tv på fx drs hjemmeside ("MIME-typen “application/x-mplayer2" skriver den). Hvor får jeg fat i sådan en fætter??

Venlig hilsen
Liv
Avatar billede cmoz Praktikant
21. december 2008 - 19:10 #1
Hej

Prøv med flip4mac:
http://www.microsoft.com/mac/products/flip4mac.mspx

Det skulle gøre således at QuickTime kan spille Windows medie filer.

Prøv evt. med først Perian, som også tilføjer understøttelse for flere codecs/medie filer:
http://perian.org/
Avatar billede cmoz Praktikant
21. december 2008 - 19:14 #2
På perians side står der:
Windows Media® is unsupported, use the Flip4Mac WMV Components instead

Så flip4mac kan nok ikke udelades ;)
Avatar billede livse9 Nybegynder
21. december 2008 - 19:30 #3
Hej - tak :)

Jeg kan ike få det til at virke. Jeg har installeret flip4mac, og fuldt anvisningen på dr om hvordan det skal sættes op, men det virker ikke. Den starter ikke quiktime automatisk.. er der noget jeg skal gøre når jeg vil afspille et klip?
Avatar billede livse9 Nybegynder
21. december 2008 - 19:31 #4
Noget andet mystisk er, at på min pc brugte jeg også Quiktime. Når jeg fx var på youtube kom der så sådan en med at jeg kunne downlade filmen via qiuktime, det får jeg heller ikke nu?
Avatar billede cmoz Praktikant
21. december 2008 - 23:26 #5
Hej igen.

Den skulle kun starte QuickTime playeren hvis du har sat den til det i flip4mac indstillingerne. Har du det?
Ellers vises det bare embedded, altså som en del af websiden. Begge burde virke. Det gør de ved mig, både i Safari og Firefox.

Evt luk Firefox eller Safari helt efter du har installeret flip4mac, med cmd+q eller via menuen.

Giv den lidt tid til lige at hente lidt af streamet, den begynder ikke at afspille lige med det samme. Det er selvfølgelig afhængig af hvilken internetforbindelse du sidder bag ved, og hvor meget den bruges af andre.
Prøv at trykke på space, mens browser har focus, hvis du ikke kan se knapperne til at stoppe/starte afspilning. Så starter den med at afspille.

Er det bare det normale TV du prøver at se, eller de test de har med højere opløsninger(H264) på f.eks.:
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20080108145038.htm

Det med din PC, ved jeg ikke lige. Var det QuickTime eller eller QuickTime Alternative du brugte på PC? Alternative er QT codec men med Media Player Classic afspilleren.

Den sidste ved jeg, i nogle udgaver til PC, har en mulighed for at downloade filer i stedet for at afspille dem. F.eks. ved Apple Trailers.
Har ikke brugt QuickTime på PC, kun QT Alternative. Var det samme funktionalitet som du gerne ville have i på din MacBook/OSX eller virker det ikke på din PC :) ?

YouTube er også flash filer man afspiller, og ikke direkte videofiler/streams som på dr.dk.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
22. december 2008 - 08:04 #6
Du skal bruge H264-linket som cmoz givet i stedet. Det virker langt bedre på mac og billedkvaliteten er betydeligt forbedret. Flip4Mac har jeg heller ikke de bedste erfaringer med.
Her er et direkte link til noget der virker uden opsætning:
http://drstreaming.nordija.dk/qt/qtplugin.html
Avatar billede livse9 Nybegynder
22. december 2008 - 20:16 #7
Cmoz: Det virker :) Smid et svar!
Avatar billede livse9 Nybegynder
22. december 2008 - 20:17 #8
Scharz: Tusind Tak :) Men pointene må gå til Cmoz, han fik løst det for mig :)
Avatar billede cmoz Praktikant
23. december 2008 - 20:17 #9
svar :)