Avatar billede wackey Nybegynder
21. december 2008 - 13:46 Der er 1 kommentar

Wierless connection speed

Hej,

Når jeg henter lokalt fra min netwærks harddisk, over det trådløse, som i sit max har 56Mbps så under taskmanager kan jeg se den kun udnytter overførelsehastigheden med 20-30% hvorfor kører den ikke op i max? hvis jeg bruger kabel altså Wlan så kan jeg udnytte min 100Mbps med 80-90% hvorfor kan det trådløse ikke køre lige så hurtigt?
Avatar billede langbein Nybegynder
21. december 2008 - 20:31 #1
Det kan vel skyldes mange faktorer som avstand mellom PC og accesspunkt og forstyrrelser fra andre access punkt eller sendere i nærheten. Spesielt hvis det er andre access punkt i nærheten som sender på den samme kanal, så kan det hjelpe å skifte til en annen kanal som har en god avstand fra de kanalene som allerede er i bruk. Eventuell bruk av kryptering kan vel også ta noe av overføringshastigheten.