Avatar billede list Nybegynder
29. juni 2001 - 18:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Bios

Når min computer booter har jeg mulighed for at loade bios fra floppy. Er det en mulighed for at lægge en bios på en diskette, eller for at opdatere biosen.

Er der en der har et godt svar på hvad det skal bruges til, og hvordan jeg gør?
Avatar billede list Nybegynder
29. juni 2001 - 18:47 #1
Det er et gigabyte 7zx kort.
Avatar billede madskp Nybegynder
29. juni 2001 - 18:54 #2
Det lyder da lidt mystisk men det må da være fordi der er mulighed for at opdatere biosen!!
Avatar billede rebecca Novice
29. juni 2001 - 18:55 #3
På denne adresse kan du hente en bios opdate til dit board, http://www.gigabyte.de/support/viakt133.htm#link7zx
MVH.Rebecca
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 19:48 #4
Her er lidt om dit mobo:

BIOS
Supports DualBIOS™ technology; 2Mbit flash RAM
AMI BIOS with enhanced ACPI feature for PC98/Win98/Win2000 compliance, Green, PnP, DMI, INT13 (>8.4GB) & Anti-Virus functions
IDE#1~#4, SCSI, LS120, ZIP & CD-ROM bootable
AC recovery ON/OFF control
Auto-detect & report system health status
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 19:50 #5
Det mobo ser meget interessant ud:

Now, Gigabyte is famous for it, the Dual BIOS. This feature was implemented at the time of the infamous CIH virus that could potentially destroy your motherboard if it was flashed into your BIOS, so Gigabyte came out with this Dual BIOS. It\'s a backup mechanism that if one BIOS fails, the backup BIOS will automatically activate and you will suffer no downtime at all and it gives you peace of mind when you are flashing your BIOS.
Avatar billede list Nybegynder
29. juni 2001 - 22:09 #6
Det ser ikke ud til at jeg kan opdatere biosen derfra.

Det er da rigtigt, at der står nok så flot DUAL BIOS, men der er altså kun en (men plads til to).
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 22:20 #7
Den er indsat, efter et angreb fra en virus der hed CIH der kunne ødelægge bios, som en slags backup, så hvis bios bliver ødelagt eller på anden måde nulstilles, så træder backup ind og erstatter den.
Backupen bliver altså liggende!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 22:21 #8
Står der ikke i din maual, at det er ne option, altså om man vil ha den kreds i eller ej.
Avatar billede list Nybegynder
29. juni 2001 - 22:23 #9
Det er mest det med boot from floppy jeg er interesseret i.
Avatar billede list Nybegynder
29. juni 2001 - 22:24 #10
Nej der er kun en bios i kortet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 22:33 #11
Man kan flashe en bios fra en diskette til pc, men ikke on the fly, hvis det er du mener!
Avatar billede list Nybegynder
29. juni 2001 - 23:17 #12
Jeg er ikke helt klar over hvad jeg mener. Jeg vil bare gerne vide hvad muligheden er til!
Avatar billede bosco Nybegynder
04. juli 2001 - 13:48 #13
kan du ikke slå det fra i BIOS\'en så er du jo faktisk ude over det problem
Avatar billede list Nybegynder
03. september 2001 - 10:12 #14
suk........