Avatar billede dl Nybegynder
18. december 2008 - 17:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gridview og attributter og html

Jeg har et gridview på min asp side.
ser sådan ud:

<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AllowPaging="True" AllowSorting="True"
            AutoGenerateColumns="False" DataKeyNames="HeaderGuid" rule
            DataSourceID="SqlDataSource1" PageSize="20" CssClass="history" >
            <Columns>

På den rendere html sider, ser det sådan ud:

<table class="invoice_history" cellspacing="0" rules="all" border="1" id="ctl00_cphSubMaster_InvoiceHistory1_GridView1" style="border-collapse:collapse;">

        <tr>

Mit spørgsmål er så, hvor kommer de attributter fra:
rules er ikke engang en som findes på gridview.

Hvordan får jeg mit gridview til at render RENT html, og ikke MS-HTML.

// dl
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. december 2008 - 20:55 #1
Den <table> tag som du beskriver, er 100% efter standarderne. Der er ikke noget ms-specifik der. W3 har følgende beskrivelse for rules attributten.
"Specifies the horizontal/vertical divider lines."

Se eventuelt dette:
http://w3schools.com/tags/tag_table.asp
Avatar billede dl Nybegynder
19. december 2008 - 09:16 #2
hmm,  i såfald .. Hvorfor kan jeg så ikke håndtere alt mit CSS fra StyleSheet.
Intet vil slå igemmen, hvis ikke disse attributter er tilstede på gridviewet.

cellspacing="0" rules="all" border="1"

Fjerner jeg dem, så sætter .net det selv ind, og overruler mit css.

// dl

Jeg er meget imod, at have noget som helst i styling på mine componenter.
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. december 2008 - 09:45 #3
Hvis du ønsker at styrer html'en helt selv, så er det nok ikke en GridView du skal bruge. Ideen med serverside controls er jo, at de skal styres serverside, og ikke kun vha css.

Men du kan jo eventuelt overveje at bruge en Repeater kontrol, der har du 100% kontrol på html genereringen.
Avatar billede dl Nybegynder
19. december 2008 - 16:32 #4
tak for de vise ord.
Et svar.
Og en god jul og godt nytår.

//dl
Avatar billede aaberg Nybegynder
03. januar 2009 - 20:01 #5
:-)
Avatar billede dl Nybegynder
03. januar 2009 - 20:16 #6
lukket.