Avatar billede recryl Nybegynder
18. december 2008 - 15:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Time Capsule Port Forwarding

Hej Eksperter,

Jeg har nu i lang tid forsøgt at få port forwarding til at fungere på min Time Capsule. Det er ret simpelt at indstille Time Capsule til at port forwarde (se evt. her: http://must-know-mac.blogspot.com/2008/07/how-to-port-forward-time-capsule.html ), men problemet er, at det ikke virker.

Programmet Transmission siger stadig "Port is closed", på trods af at jeg bruger den port som Time Capsule er indstillet til at forwarde til den IP jeg bruger.

Setup'en er således:
DSL-stik -> Zyxel router -> Time Capsule -> Macbook

Jeg har eksperimenteret med at indstille Time Capsule både til "bridge mode" og til at "dele 1 offentlig IP", men begge indstillinger giver samme resultat - "Port is closed" :(

Er der nogen der ved hvordan jeg løser problemet?
På forhånd mange tak!
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
18. december 2008 - 16:05 #1
Du skal åbne porten i Zyxel routeren, ikke i Time Capsule. Du kan kun forwarde porte fra Time Capsule hvis det er den som fungerer som router...
Avatar billede recryl Nybegynder
18. december 2008 - 19:47 #2
Okay, men jeg tror nu altså nok at Zyxel routeren mere fungerer som modem, og at det er Time Capsule der fungerer som router.

Zyxel tildeler IP'er der starter med 192.168.XXX.XXX, mens Time Capsule giver IP'er der starter med 10.0.1.X, men min egen IP på netværket starter også med 10.0.1.X, så betyder det ikke at Time Capsule uddeler IP'erne? Jeg synes det vil være mærkeligt at bede Zyxel-routeren om at omstille til en IP som først uddeles af det næste "led", men omvendt har jeg også prøvet alt andet... Jeg giver det et forsøg senere i aften :)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
20. december 2008 - 12:41 #3
Ok, i så fald skal du også stille porten videre fra Zyxel routeren til Time Capsule. Den bedste opsætning ville nok være at kun én af dem fungerede som router...
Avatar billede helmerr Nybegynder
04. januar 2009 - 16:46 #4
Hej Recryl.

Som du har sat det op lige nu fungere din timecapsule også som router. Det skal den ikke. Du kan sætte din timecapsule op til bare at fungere som switch og accesspoint ved at vælge "internet"-->deling af forbindelse --> Fra(brofunktion) på denne måde fungere din time capsule kun som switch. Nu er den korrekt sat op.

Nu drejer det sig så om din zyxel router, da det er den som skaber de tekniske problemer med portforwarding. Det letteste for dig, hvis det kun er din macbook som skal hoste noget er, at give sætte din router og med DMZ til din macbooks IP-adresse. Du kan også vælge at forwarde de enkelte porte du ønsker, men personligt fandt jeg denne løsning lettest. Men som sagt er det din portforwarding på din Zyxel router den er gal med.
Avatar billede recryl Nybegynder
12. januar 2009 - 08:55 #5
Hej igen,

Problemet blev løst ved at indstille Zyxel-routeren til at portforwarde, og så følge helmerr's forslag til at slå brofunktionen fra. Så nu er alt i skønneste orden :) Jeg har delt pointene imellem jer som tak for jeres svar. Tak for dem!
Avatar billede recryl Nybegynder
12. januar 2009 - 08:55 #6
Eller, rettere: Jeg vil gerne dele pointene imellem jer, hvis I lige gider lægge et svar :)
Avatar billede helmerr Nybegynder
12. januar 2009 - 13:24 #7
der var svaret :)