Avatar billede gubi Nybegynder
17. december 2008 - 18:40 Der er 5 kommentarer

Lenovo Præinstalleret

HAr netop købt mig en ny Lenovo 3000 N200.... Der er selvfølgelig installeret Windows Vista med drivere og så en masse andet gejl, og det passer mig sipelthen ikke med alt det l*** der er installeret.... Er det muligt at installere vista selv, men bruge den licens der er medbragt computeren ???
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. december 2008 - 19:11 #1
Ja bare det er samme version,så skulle det ikke være noget problem.Husk dog at lave recovery dvd hvis det skal gøres først,i tilfælde at noget skulle gå galt.
Avatar billede skrunk554 Nybegynder
17. december 2008 - 21:14 #2
citat
Ja bare det er samme version,så skulle det ikke være noget problem.Husk dog at lave recovery dvd hvis det skal gøres først,i tilfælde at noget skulle gå galt
//

Det kan du godt, men det er ikke lovligt, da du skal bruge det software der er lavet af lenovo...

Du må bare give dig til at slette de programmer som du ikke har brug for.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2008 - 21:20 #3
Citat
"Det kan du godt, men det er ikke lovligt, da du skal bruge det software der er lavet af lenovo..."

Kan du dokumentere det? Jeg siger ikke at du ikke har ret, jeg har bare aldrig set denne "lov".

I øvrigt mener jeg det er Microsoft som fremstiller Windows Vista, og ikke lenovo.  :-)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. december 2008 - 22:08 #4
Der er intet i vejen for det,så længe det samme version.Man har købt en licens og det er den man har rettighed til,så du fuldstændigt ligegyldigt hvilken dvd man bruger.Ens licens er bare kun gyldig til en bestemt version,og i tilfælde af OEM til en bestemt computer..
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. december 2008 - 00:03 #5
Har haft den forbi nogle kloge folk,med forstand på lovgivningen..Og der er intet i vejen med det,det er jo heller ikke ulovligt at lave en kopi af sin cd/dvd og benytte den..Så tillader mig at ligge et svar..