Avatar billede dbmanager Nybegynder
17. december 2008 - 11:25 Der er 2 kommentarer

The @CODEPAGE value specified differs from that of the including

Jeg har uploaded et færdig script til en webserver, og får ovenstående fejlmeddelelse.

Første linie i min default.asp indeholder:
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>

Includefilen er en html-fil

What to do?

Jeg har prøvet at fjerne første linie i asp-filen, men så bliver alle danske karakterer til noget grums.
Avatar billede softspot Forsker
17. december 2008 - 14:25 #1
Jeg vil tro du skal gemme din html-fil med samme encoding som du angiver siden er, dvs. med Windows-1252 (det er typisk en speciel funktion under "gem som" at man kan vælge encoding - notepad har mulighed for det).

Alternativt har din html-fil et meta-tag som angiver en anden encoding end Windows-1252, som så muligvis skal rettes...
Avatar billede dbmanager Nybegynder
17. december 2008 - 19:03 #2
jeg kan ikke vælge windows-1252 når jeg gemmer i notepad, og den med meta-tag'et har jeg prøvet, det gør ikke nogen forskel