Avatar billede hshlund Nybegynder
16. december 2008 - 19:43 Der er 1 løsning

asus p5b

Hej
Har lige købt 2x2gb ps2 6400 ram til min pc. Mit bundkort skulle kunne ta dem men i egenskaber for system er der kun anført 2,93 gb ram. Hvorfor??
hvis problemet kan løses vil jeg så kunne bruge mine gamle ram 2x1 gb ps25300 sammen med de nye??
mvh Henrik
Avatar billede fluse Nybegynder
16. december 2008 - 20:43 #1
Problemet ligger ikke i din hardware, men i at du bruger 32bit windows XP. Og der er ikke så meget at gøre ved det. 32bit xp understter ikke mere en 4gb ram, og det inkludere ALT ram i systemet. dvs. lydkort, grafikkort osv. og ud over der allokere det nogle ram til drivere og andre ting som bliver fraregnet det tal der vises i stystemet.

Så alt er som det skal være! Hvis du vil gøre brug af alle 4gb er du nød til at opgradere til en 64bit OS.

Fluse