Avatar billede johnemanuel Nybegynder
29. juni 2001 - 12:47 Der er 3 kommentarer

word tekst ---> html tabel

jeg har et (meget langt) word dok. det er nogle årsregnskaber der ser sådan her ud:

firma1  firma2  firma3
10.000  20.000  30.000

problemet er at der ikke er anvendt tabulator eller at tallene er sat ind i tabeller. det eneste der er anvendt er mellemrum.

dette skal konverteres til html, og derfor skal tallene smides ind i celler i nogle tabeller, men det lader sig ikke umidlbart gøre. hverken i fp2000, dw3 eller homesite4.5. Om det kan lade sige gøre det ved jeg ikke med sikkerhed, så hvis der er nogen...?

Ellers er jeg bange for at der skal et eller andet fikst program til at ordne det...måske er der nogen der kender til et sådan???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juni 2001 - 12:49 #1
Hvis der er en smule struktur på det kan vi da gøre det med et lille Perl program.
Prøv at gemme det som rå tekst, og vis os en smule af det relevante.
Avatar billede day Nybegynder
29. juni 2001 - 14:37 #2
Kan du ikke bare markere alle kolonnerne og gå ind i Words Tabel - konverter - tekst til tabel. Senere kan du tilpasse tabellen og gemme den som html.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2001 - 22:44 #3
Læs det ind i EXCEL, gem det som HTML så får du dine data i en tabel.

~ibtage~