Avatar billede pahm Nybegynder
10. december 2008 - 12:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vista Ultimate + RDP programmer /

Hej Experter...

Døjer med to nye DELL laptops Vostro 1710, som begge kører med Vista Ultimate/SP1
Maskinerne kører reelt fint, med ved installation af eks. TeamViewer eller UltraVnc, kommer fejlen:

teamviewer.... Er holdt med at fungerer
Windows søger efter en løsning på problemet.

Og den kommer så i dette tilfælde ikke med en løsning efter at have sendt data til Microsoft.

Det er kun programmer vedr. (RDP forbindelser) der er obseveret fejl...

Det samme med en "printer driver" screwdriver4rdp.exe, som skal benyttes ved fjernskrivebord, på en hosted C5ASP løsning, for at få egne printere med over...

Windowsfirewall, er klikket af for at åbne for fjerneskrivebord m.m. og det kører også med Windows egen...

Firewall, har været forsøgt deaktiveret også, samme fejl, ved inst. af programmerne...

Nogen gode ideer..

Mvh. Per Ahm
Avatar billede corleonedk Nybegynder
10. december 2008 - 13:51 #1
Hej Per har du forsøgt at køre installationerne via kør som administrator ?

Altså højreklik installationsfilen og vælg kør som administrator.

Samt tjekket at programmerne er lavet til at kunne køre med Vista.
Avatar billede pahm Nybegynder
10. december 2008 - 13:54 #2
Hej corleonedk

Ja begge dele er tjekket af / afprøvet...
Sågar i fejlsikret tilstand også, samme prob!

Per
Avatar billede corleonedk Nybegynder
10. december 2008 - 14:06 #3
Ellers kan du prøve at slå Vista´s DEP (forhindring at datakørsel) fra på de exe filer,og se om det er den der laver ballade..

Kontrolpanel\System og vedligeholdelse\System og åben avancerede systemindstillinger og gå til avanceret>>indstillinger for ydeevne.Der finder du af datakørsel og kan skiftes til at forhindre alt undtagen det du markere.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
10. december 2008 - 14:12 #4
Eller så det fra helt i maskinen mens du køre setup,og slå den til igen bagefter..

Start>>alle programmer>>tilbehør>>højreklik kommandoprompt og vælg kør som admin.

I den skriver du...bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff

Hold prompten åben og når du færdig..bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOn
Avatar billede pahm Nybegynder
12. december 2008 - 12:19 #5
Hej corleonedk

Er først ved kunden igen nu, dine 2 gode bud er afprøvet, men desværre begge uden held...

Per
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. december 2008 - 15:05 #6
Ok Per så må jeg smide håndklædet i ringen.Du kan eventuelt smide spørgsmålet omkring Peter brun som har et mere dybde gående kendskab,til Windows generelt.Han har før fået de mærkliste ting til at køre i Windows.Prøv at skrive hvad der er forsøgt mht til fejlsikret tilstand og slå DEP fra.Jeg vil ikke garantere han kan løse problemet,men han er mit bedste bud.http://peter.mpbrun.dk/forum/

Du kan bare lukke her ved at svare selv og acceptere dit svar,jeg kunne jo ikke løse det desværre.
Avatar billede pahm Nybegynder
12. december 2008 - 15:38 #7
OK, ærgeligt...
jeg har nappet begge laptops med hjem fra Kunden, og laver en reinstall her i wekenden.

Den må være født med noget underligt fra DELL af :o)

Lykkes det ikke forsøger jeg dit nye bud...

Tak og god weekend...