Avatar billede popnizzen Nybegynder
08. december 2008 - 21:06 Der er 1 kommentar

PDA - Mangler en funktion som kan vise en opdatering fra database

Hej
Jeg mangler en funktion på min GUI som skal vise når der kommer en ny ordre ind i min database, som skal behandles --> Det vil sige hentes op på GUI formen. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre brug af.
Jeg havde evt. forestillet mig at man kunne få sådan et rødt udråbs teg op, når der var en ny ordre i ordredatabasen.

Any1???
Avatar billede nio Nybegynder
11. januar 2009 - 20:51 #1
Jeg ved ikke lige hvad du mener med funktion.. så du får den lige som jeg ville have lavet det.

1) En Timer som kikker i databasen hvert second om der er kommet en ny ordre.
2) Er der kommet en ny ordre, Vil jeg vise dette med en LinkLabel som kunne være et Stort rødt udråbstegn. Den er selvfølgelig visible = false, normalt .. men den sættes nu til the visible = true. Du kan ydermere få den til at blinke ved at starte en anden Timer, som kører eks. hvert 0.7 sekund, hvor du så skiftevis sætter Visible = false/true på den.