Avatar billede djdenta Nybegynder
07. december 2008 - 22:07 Der er 10 kommentarer

kode på router

Hey
Jeg har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg vil gerne have kode på min router, men har ingen anelse om hvordan dette gøres.
http://www.zonetdanmark.dk/produktark/zsr1114we.htm
Det handler om denne smarte satan.
Avatar billede welcor Nybegynder
08. december 2008 - 00:20 #1
Hvor langt er du kommet i opsætning af den ? Er du koblet op med trådløst net, eller ?

Der er en brugsvejledning på http://no.diplodocs.com/annexe_INSTALLATION%20GUIDE_ZONET_ZSR1114WE-_E.htm og en quick guide på http://no.diplodocs.com/brukerveiledning-instruksjon-brukerhandbok-brugsanvisning/ZONET/ZSR1114WE-_E

diplodocs er godt nok næsten ulæselig på grund af dårlige oversættelser og den værste captcha jeg har set endnu, men de to bøger skulle hjælpe dig.

Og undlad for alt i verden at gå ind på zonetusa.com - den er inficeret med en slem trojaner.
Avatar billede djdenta Nybegynder
08. december 2008 - 08:30 #2
jeg har brugt det hele i et par år, men af en eller anden grund er den stoppet med at bede om kode.
Tak for vejledningerne, men mangler at finde en ip adresse, hvordan findes den?
Avatar billede reinelt Nybegynder
08. december 2008 - 11:22 #3
gå i kør skriv cmd og derefter ipconfig så kommer ipadressen
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2008 - 12:19 #4
Hvad med at følge vedledningen her http://www.zonetdanmark.dk/support.htm Klik på wireless og klik på ZSR1114WE, så kommer du til vedledningen.

Start med at resette routeren, så ved du hvilket udgangspunkt du har.

Derefter sætter du den op igen. Brug WPA-PSK som også kan hedde WPA-TKIP.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2008 - 12:21 #5
Der får du også default IP, default password og default SSID.

Med hensyn til kanal, skal du helst undgå kanal11 og kanal6, da mange anvender dette som default, og derfor kan det give problemer med forbindelsen. Hvis det er muligt, skal du være mindst 2 og helst 5 kanaler fra andre net.
www.netstumbler.com, kan give dig svar på hvilke kanaler dine naboer anvender.
Avatar billede djdenta Nybegynder
08. december 2008 - 16:44 #6
tak for hjælpen.
reinelt tak for hjælpen med IPadressen.
Må nok indrømme at jeg kom til at give jer et forkert model nummer, så må nok sige at dragonknight du skal vel også have nogle point.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2008 - 16:47 #7
Hvis dit problem er løst, ellers ikke :-)
Avatar billede welcor Nybegynder
08. december 2008 - 21:19 #8
Fik du det til at virke?
Avatar billede djdenta Nybegynder
09. december 2008 - 15:53 #9
ja fik det til at virke ved hjælp fra reinalt og dragonknight
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2008 - 21:48 #10
Så må reinelt lige lægge et svar !