Avatar billede redbeast Nybegynder
07. december 2008 - 19:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

kan NAS Harddiske kobles direkte til det trådløse netværk

Jeg kunne godt tænke mig at vide om en NAS harddisk kan fungere som en server uden at man skal have sin PC tændt, da jeg ønsker at få adgang til mine billeder, film og musik via PS3 uden brug af PC. Min PS3 er koblet op via det trådløse netværk.

På Forhånd Tak
Redbeast
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2008 - 20:49 #1
Det kommer an på Mærket!

Qnas kan, men ved ikke om andre mærker kan.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2008 - 12:26 #2
De fleste ægte NAS servere kan dette, men hvad angår de efterhånden almindelige network storage bokse, er det forskelligt hvad de tilbyder.

En ægte NAS fungerer som en pc på netværket, og kan derfor køre fuldstændig uafhængig af andre pc'ere på netværket. Du kan ved visse NAS servere tilgå dem fra internettet, så du kan ligge på stranden på Phuket med din bærbare, og så streame en film fra din NAS server til den.
Avatar billede redbeast Nybegynder
08. december 2008 - 13:37 #4
Jeg takker for info, det lyder jo til at sådan et bæst lige er hvad jeg har brug for..
Avatar billede redbeast Nybegynder
08. december 2008 - 13:39 #5
Jeg takker for info, det lyder jo til at sådan et bæst lige er hvad jeg har brug for..
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2008 - 13:43 #6
Der findes også modeller med kun 1 disk, men så kan man i sagen natur ikke køre RAID, men hvis det bare er for at have tilgang til data uden starter PC, så er det underordnet, hvis du har backup andet sted.

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=278
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2008 - 13:46 #7
Nu fortryder jeg da at jeg brugte tid på dig, når du selv tager point. Det er da ikke en særlig venlig gestus.
Avatar billede redbeast Nybegynder
08. december 2008 - 17:32 #8
Det er jeg godt nok ked af, du må have mig undskyldt da det er første gang jeg prøver at bruge dette system, er det ikke muligt for mig at flytte point over til dig på en eller anden måde, igen jeg beklager meget og jeg er rent faktisk glad for den hjælp som du har givet mig..
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2008 - 20:00 #9
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2008 - 23:15 #10
Tak John ;-)