Avatar billede MrJ Praktikant
05. december 2008 - 11:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forskellen på Content-Transfer-Encoding:7bit og 8bit i mail

Hej

Jeg har et problem med at de nyhedsbreve jeg sender, bouncer hos en lille del af brugerne, pga. af at deres mail server ikke kan håndtere 8bit MIME mails.

Jeg har prøvet at ændre Content-Transfer-Encoding til 7bit, og så bliver mailen modtaget fint hos problem serveren.
Men mit spørgsmål er: hvad sker der egenligt ved at man ændrer encoding til 7bit?
Betyder det at der bliver problemer med specielle tegn? eller er der andet der kan blive ødelagt?
Jeg skal være helt sikker på at jeg ikke ødelægger nyhedsbrevet, hvis jeg ændrer Content-Transfer-Encoding.

Mvh
Effer
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
05. december 2008 - 11:39 #1
Nej, det ødelægger ingenting. Det har kun at gøre med hvordan dataene bliver indkodet i emailen. Selve dataene er de samme lige meget hvordan de indkodes!
Avatar billede MrJ Praktikant
05. december 2008 - 14:38 #2
ok, mange tak.
Det var bare det jeg skulle vide :D

God weekend