Avatar billede dan_n Nybegynder
05. december 2008 - 10:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RAM til inspiron 64000

hej

Jeg har en 2 år gammel Dell Inspiron, som er ved at trænge til lidt extra RAM. Den er født med 1 GB og vil gerne opgradere til 2 GB.

Jeg har funder frem til at den skal bruge følgende:
DDR2 SDRAM, SO DIMM 200-pin og 667 MHz ( PC2-5300 ).

Jeg har været inde på edbpriser og på kingston egen hjemmeside. PÅ kingston egen hjemmeside henviser til det noget specifik ram som "kun" passer til DELL.

Nogle der ved om dette har betydning for ydelsen, eller om jeg lige så godt kan købe alm. ram fra edbpriser ikke er specificeret til at fungere med på DELL ?
Avatar billede snowball Novice
05. december 2008 - 11:08 #1
Det har ikke noget at sige for ydelsen, men visse PC producenter er meget strikse med at de kun vil lade PC'en køre med lige netop den model RAM som de selv anbefaler. Hvis det ikke er den rigtige model (også selvom det er f.eks. PC2-5300 som PC'en kører med) så kan PC'en simpelthen nægte at vil køre med dem.

Det er det her RAM du skal bruge til din PC: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=183098
Avatar billede dan_n Nybegynder
05. december 2008 - 11:25 #2
Hmm, kan man teste dette, før man køber ?

Regner med at købe 2 blokke da de skal køre dualram, det kan næsten ikke betale sig andet. Burde disse ikke også passe:
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=KVR667D2S5K2%2F2G
Avatar billede snowball Novice
05. december 2008 - 11:42 #3
Din PC undersøtter max 2GB RAM, og med 2 RAM slots, så giver det en max blok størrelse på 1GB. De RAM du linker til er 2GB blokke.

Ifølge Kingston's memory configurator, så skal du bruge KTD-INSP6000A og KTD-INSP6000B (hhv. 533 og 667Mhz) RAM blokke i din PC.

Hvis du blot køber den model som jeg linker til i første indlæg, så vil de uden tvivl virke (med mindre selve blokken selvfølgelig er defekt ;))
Avatar billede snowball Novice
05. december 2008 - 11:43 #4
Undskyld, fik byttet om på det. Det er også 1GB blokke du henviser til, men modellen passer stadig ikke ;)
Avatar billede dan_n Nybegynder
06. december 2008 - 20:28 #5
Super...
Burde jeg købe 2 nye for at køre dual ram eller kan jeg regne med at det er samme type ? Kan jeg evt. Teste om det er 667 MHz ( PC2-5300 ) der sidder i ?