Avatar billede cnr Nybegynder
05. december 2008 - 09:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Reinitialiser Clipboard

Jeg har lavet en kobling mellem et Excelark og et Publisherdokument i VBA, hvor makroen går ind og opdater nogle grafer og figurer fra Excel i Publisher.

Da Publishers paste-special funktion ikke er blevet implementeret i VBA (Tak Microsoft!) bliver jeg nød til at sende objekterne over Powerpoint først for at få låst formatet, så makroen laver en del bevægelser til og fra Clipboard.

Det har en tendens til at overbelaste Clipboard, der derfor går ned fra tid til anden, så der ikke kan komme nye elementer ind og den bare bliver ved med at paste det samme objekt igen og igen.

Er der nogen måde at reinitialiser Clipboard fra VBA?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. december 2008 - 10:21 #1
Avatar billede cnr Nybegynder
15. januar 2009 - 14:32 #2
Der komme lige en forlænget juleferie imellem :-)

Har fået prøvet det af nu, men desværre ingen effekt. Paste funktionen låser stadig fast fra tid til anden
Avatar billede cnr Nybegynder
02. juli 2009 - 13:36 #3
Lukketid