Avatar billede pazau Nybegynder
04. december 2008 - 17:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vaskemaskine: Hvordan fjerner man snavset?

Hej alle.

Vi har lige fået en gratis vaskemaskine af en god ven. Den har ikke været brugt i et godt stykke tid, men den virker glimrende.
Vi har så opdaget at der har samlet sig snavs på gummiremmen der går fra lågen til selve trumlen, og det vildt godt fast.

Det både stinker og er ikke særlig kønt at se på, det ligner alger...

Hvordan fjerner man det uden at beskadige gummiet? Kan I anbefale et rensemiddel?
Avatar billede vejmand Juniormester
04. december 2008 - 17:51 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. december 2008 - 20:18 #2
Prøv at køre en gang på kogevask mens maskinen er tom.
Avatar billede nwt Nybegynder
04. december 2008 - 20:45 #3
rodalon (fås i supermarkedet)
Avatar billede off-line Nybegynder
05. december 2008 - 00:56 #4
Ellers prøv med en flaske lugtfri petroleum fra farvehandleren til listerne.
Men under alle omstændigheder er stigers råd med kogevask en god ide mod bakterier.
Men kom noget kalkfjerner i maskinen, det trænger den sikkert til.