Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
03. december 2008 - 22:40 Der er 3 kommentarer

a:active i en masterpage

jeg er ved at lave en side hvor jeg benytter masterpage hvori min menu ligger. Jeg vil gerne have lavet såles at min menu viser hvilken side jeg er inde på, altså den skal virke med a:active. Jeg er sikker på at jeg har set det på et tidspunkt med en switch, men jeg kan bare ikke huske hvordan. Er der nogen der har gode forslag?
Avatar billede olebole Juniormester
03. december 2008 - 22:49 #1
<ole>

Jamen, det er jeg 100% sikker på, du ikke har set  =)

'a:active' har intet med den side, du står på, at gøre. Den rammer det link, der trykkes på 'lige nu' - og browserne er i øvrigt ikke helt enige om den præcise virkemåde.

Der er intet i CSS, der kan afgøre, hvilken side, du står på. Det er noget, du koder dig ud af på serveren

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
03. december 2008 - 22:51 #2
"The :active pseudo-class applies while an element is being activated by the user. For example, between the times the user presses the mouse button and releases it."

http://www.w3.org/TR/CSS2/selector.html#dynamic-pseudo-classes
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
04. december 2008 - 11:26 #3
ja, det kan du da egentlig godt have ret i...

jeg tror jeg har blandet to ting sammen, for det er vel muligt at skifte cssclass med en switch på et element? Det vil vel synsmæssigt være det samme og dermed løse mit problem, men kan godt se at det intet har med a:active at gøre...

Men hvordan skal denne switch så sættes op?