Avatar billede charley78 Novice
02. december 2008 - 16:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kan nogen anbefale en let gæstebog

Kan nogen her anbefale, hvordan jeg laver en helt enkelt gæstebog?
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
04. december 2008 - 15:06 #1
kan du være lidt mere specifik måske, skal den laves i .net, php eller hvordan?

hvis det blot er ren opsætning er det nemt og hurtigt at lave den med en datalist som man kan style og opsætte præcis som man vil have den...
Avatar billede charley78 Novice
04. december 2008 - 16:53 #2
det ligger heller ikke helt fast endnu hvordan den skal være, men hvis jeg derfor siger: en helt enkel gæstebog, hvor det er muligt for enhver uden at logge ind at skrive en hilsen.
Og det vil være rigtig fint hvis også dato bliver registreret i forbindelse med beskedden, og evt. at beskedden kan blive sendt til en given email adresse.
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
04. december 2008 - 17:33 #3
jeg har lavet en til min roger waters side - se her

http://rogerwaters.dk/RogerwatersGaestebog.aspx

er det sådan noget, for den er meget simpel lavet
Avatar billede charley78 Novice
04. december 2008 - 21:03 #4
den ser helt fin ud, men hvordan gør jeg der jo bare kan lidt html?  :o0
Avatar billede charley78 Novice
11. december 2008 - 10:51 #5
- det er da kedeligt at ingen kan svare. Jeg får lyst til at oprette spørgsmålet igen, men det må man jo ikke. Jeg søger stadig efter en enkel 'Free Open Source Guestbook', der ikke behøver bede om gæstens email adresse, bare den ikke har spam og reklamer. Og så vil det være nødvendigt at kunne tilpasse baggrundsbillede og farver det øvrigt site.
Den skal ligge på one.com, hvor de desværre ikke har gæstebøger.

Stadig ingen der kan hjælpe?
Avatar billede mireigi Novice
11. december 2008 - 10:57 #6
Inden du går i gang, er du nødt til at finde ud af om "one.com" understøtter PHP, ASP eller ASPX og også om de understøtter MySQL, SQL Server eller Oracle databaser.

Når du ved det, kan du poste, hvad du har fundet, herinde og vi vil være i bedre stand til at hjælpe dig. Desuden har mandenmedplanen allerede svaret dig, og tilbudt sin hjælp.

Man kan IKKE lave en gæstebog uden brug af en database.
Avatar billede charley78 Novice
11. december 2008 - 18:07 #7
- du har fyldstændig ret!
Jeg har fandt noget freeware på nettet http://www.webtechaid.com/open_source/guestbook.php og fik downloadet en hel pakke m database og det hele i en zip'pet fil.
Instruktionen så også rimelig overskuelig ud, men så viste det sig at min udbyder, One.com, ikke kan klare access filer. det skal være mysql...neder.
... på jagt igen...!

- og mht mandenmedplanen, så har jeg jo svaret ham tilbage at gæstebogen var flot og spurgt, hvordan man gør, men jeg hørte ikke mere fra ham.
Avatar billede charley78 Novice
11. december 2008 - 18:09 #8
One.com understøtter MySQL og asp eller php!
Avatar billede zips Juniormester
11. december 2008 - 19:30 #9
Hvis du vil starte helt fra bunden kan du kikke her http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/visit.asp
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
11. december 2008 - 21:52 #10
Hey Charlie78, det er ikke fordi jeg ikke ville svare tilbage, har blot ikke været ved min com et stykke tid...

Den gæstebog jeg har lavet er lavet i asp.net 2.0 og har tilknyttet en access database, og selv er jeg flyttet fra One.com da de ikke understøtter dette.

Det betyder desværre at jeg ikke kan hjælpe dig i denne omgang...
Avatar billede charley78 Novice
12. december 2008 - 10:49 #11
mandenmedplanen:
- helt i orden!

Zip: spændende, spændende.. jeg kigger på det ;o)
Avatar billede charley78 Novice
12. december 2008 - 10:55 #12
uha..
Når jeg når til "Du opretter en tabel i MySql med de data, du finder i filen mysql.txt." må jeg melde pas.
Hvordan opretter jeg en tabel i mysql? Jeg kender desværre kun access på forhånd og ved ikke engang hvilket program jeg behøver for at oprette en tabel i mysql!

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede trashman Nybegynder
15. december 2008 - 23:33 #13
websup.dk har en nem en
Avatar billede jensgram Nybegynder
15. december 2008 - 23:39 #14
mireigi > "Man kan IKKE lave en gæstebog uden brug af en database." Jo, man kan da bruge simple filer. Vi kan blive enige om, at det næppe er lige så let som en relationel database, men det kan lade sig gøre.
Avatar billede charley78 Novice
30. oktober 2010 - 12:19 #15
der må være nogen der har gjort sig fortjent til points her!
Avatar billede charley78 Novice
04. november 2010 - 21:39 #16
med henvisning til flg. http://www.eksperten.dk/spm/923100#reply_7679960, der bare er en af mange sure kommentarer til mine udestående points, runder jeg hermed af med at tage pointsene tilbage. Har ventet en uges tid siden jeg tilbød pointsene..!