Avatar billede scubaken66 Nybegynder
02. december 2008 - 08:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Firefox 3 på intranet

Hej,

Jeg kan ikke få min ff til at arbejde sammen med vores intranet. Nogen der har et bud på hvad der skal til? (Jeg har sat diverse proxy settings)
Avatar billede d0t Nybegynder
02. december 2008 - 09:40 #1
Kan du evt beskrive din fejl lidt nærmere?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
02. december 2008 - 10:00 #2
Denne fejl kommer op, når jeg prøver at komme på vores intranet:

Network Error (dns_unresolved_hostname)

Your requested host "dkintranet.xxxxx.xxx" could not be resolved by DNS.

For assistance, contact your network support team.
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. december 2008 - 10:52 #3
Kan du gå i en kommandoprompt og skrive:

ping dkintranet.xxxxx.xxx

Får du en IP adresse oplyst? Får du svar fra den?
Avatar billede d0t Nybegynder
02. december 2008 - 10:55 #4
Hvis du læser denne forum tråd, får du løst problemet :)

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=7&t=497056

For kort at ridse op, så går der noget galt i dns' internt.. så brug hele navnet på intranetserveren, og ikke kun dns navnet.

Bedre forklaring findes i linket!
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
02. december 2008 - 11:22 #5
goulduck: Ja jeg kan pinge og kan også lave en nslookup

d0t: Jeg bruger også det fulde navn, men kommer stadigvæk ikke på.
Avatar billede d0t Nybegynder
02. december 2008 - 11:34 #6
så hvis du skriver ping dkintranet.xxxxx.xxx og får ip'en, og bagefter går i ff og går ind på http://ip'en så virker det ikke?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
02. december 2008 - 11:39 #7
Nej. Jeg fandt løsningen.

Under - Funtioner - Indstillinger - Netværk - Indstillinger (Her kan man sætte proxy undtagelser. Der skal man bare indtaste den komplette sti for intranettet eksp. dkintranet.xxxxx.xxx (I IE kanman 'nøjes' med at indtaste dkintranet.*)) Så virker det.

Tak for jeres syn på sagen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. december 2008 - 11:47 #8
Godt du fik det til at virke - husk at lukke spørgsmålet. :)