Avatar billede dan_n Nybegynder
01. december 2008 - 23:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Farvet hrule

Hej

Jeg er ved at lave lidt om på en memoir chapter style. En af de ting  der volder mig lidt problemmer er at finde en løsning på hvor ledes jeg lægger farve på en hrule, som fx nedenstående, som jeg gerne vil have til at være blå!

\hrule height 4 pt

Jeg har søgt lidt på nettet, men har ikke kunnet finde en løsning, kan det lave sig gøre med en hrule eller skal jeg have fat i en eller anden form for box.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2008 - 23:20 #1
Nu ville det jo være rart at se et fuldt kompilerebart eksempel i stedet

jeg ville nok anvende en \rule i stedet

har du prøvet

{\color{blue} \hrule heihgt 4pt }

(utestet)
Avatar billede dan_n Nybegynder
01. december 2008 - 23:33 #2
Det virkede... Helt perfekt.
Jeg benytter din laleif2, som udgangspunkt for min chapter style
Er der en godt sted at finde information omkring den generelle syntax til latex-kodning af chapterstyle ? Syntes den er lidt svær at komme i gang med, trods god kendskab alm programmering.

Men smid lige et svar
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2008 - 00:48 #3
memoir manualen, men det kræver i forvejen et godt kenskab til kodning i LaTeX og erfaring i at læse memoir manualen. Man kan lære meget ved at lege med stilene fra memoirchapterstyles og fra memoirkildekoden.

Jeg har overvejet at skrive en PracTeX artikel om memoir chapterstyles, men har endnu ikke nået til det.
Avatar billede dan_n Nybegynder
02. december 2008 - 08:15 #4
Super, det prøver jeg at give mig i kast med.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2008 - 17:14 #5
tak for points