Avatar billede emmacat Nybegynder
01. december 2008 - 19:37 Der er 2 løsninger

Regnskabsprogrammet Concorde 1.71.1

Hej

Jeg har fået en virus på min computer, hvor jeg blandt andet har alle mine regnskaber. Disse regnskaber og regnskabsprogrammet skal over på en anden computer, men jeg kan desværre ikke finde installations cd'en til Concorde 1.71.1. Det er en gammel udgave, men så vidt jeg er orienteret, kan en nyere udgave ikke åbne gamle regnskaber. Ved du hvor jeg kan købe (har spurgt forhandleren, men de ligger ikke inde med så gamle programmer) download eller eller eller????
Avatar billede dma Nybegynder
01. december 2008 - 19:51 #1
Du kan flytte hele C5 mappen til den ny computer og oprette en genvej til C5w32.EXE.

Version 1.71.1 kan ikke hentes - var desuden en "træls" version, med flere problemer og fejl. Nærmeste stabile version er 1.80, som vist nok kører med samme koder som 1.7x. Den kan hentes af en forhandler og programmet kan opdateres. Hvis der ikke er nogen særlige tilretninger i C5, så er det ikke svært at gøre. Flyt først den gamle C5 mappe over på den ny pc og installer så version 1.80.
Avatar billede mariaf Juniormester
01. december 2008 - 20:03 #2
Din forhandler skal sagtens kunne hjælpe dig, og kan han ikke, så find en anden!

Du skal have din mappe med regnskaberne fri for virus. Er du sikker på at du har det? Ellers ville jeg vælge at indlæse backup'en i en ren installation.