Avatar billede phil- Nybegynder
01. december 2008 - 16:20 Der er 4 kommentarer

OC af Rampage Extreme og Q9550

Hej allesammen.

Mig og en kammerat skal bruge noget hjælp til OC af hans system. Efter nogle dags kamp, har vi fået clocket en Q9550, med en stock clock på 2.83 til 3.61 (425*8.5 - Temp 44/58 idle/load), kun ved hjælp af standard køler og medfølgende software til bundkortet. Det gav en score på 20300 i 3DMark06.

Det kører stabilt indtil videre, men når der er load, kører stock blæseren på 100%, hvilket larmer en del.

Derfor kunne det være spændende at høre jeres anbefaling, om hvad der kunne gøres, for at tvinge så meget kraft ud af maskinen som muligt, med så lidt støj og temperatur som muligt.

Vi har selv overvejet om en dyr kvalitets køler/blæser ville hjælpe meget, eller om vi skal over i noget vandkøling. Og hvis vi skal over i vandkøling, om et dyrt kit (fx. ZALMAN RESERATOR 1 V2) eller købe særskilte dele er vejen at gå. Måske nogen der har en helt anden idé? Kommentarer er også velkomne.

Budgettet er stort set ubegrænset, så længe vi får det vi betaler for, så at sige. smile

Hvis man kikker overordnet på denne pc (uden OC), hvad vil i så mene er flaskehalsen?

Vi håber i vil give jer god tid til, at besvarer vores mange spørgsmål, da vi har brugt lang tid på at formulerer og researche inden vi oprettede denne tråd. smile

Selve setuppet er som følger:

CoolerMaster Cosmos S
Asus Rampage Extreme
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2.83
2 x 2 GB DDR3 SDRAM PC3-12800CL9 1600 MHz TW3X4G1600C9DHX
Sapphire RADEON HD 4870 X2
CoolerMaster Real Power M1000 1KW
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1 TB
Microsoft Windows Vista 64bit Home Premium
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2008 - 08:15 #1
var det ikke en ide at få vandkøling på inden i ødelægger kortet.
denne køler der er vist kan også fås med 2 blæsere på og er støjsvag.

jeg har ikke sat min op men cpu ligger på 23 grader og kort aldrig over 38 grader uanset belastning

min cpu er en

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=BX80569Q9550&GroupGuid=3515&SelectedGroup=3515

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=NQ%2D3580&GroupGuid=3520&SelectedGroup=3520

den er let at montere

kan i bruge det til noget ellers glem det
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2009 - 08:47 #3
har du opgivet projektet

det er god tone at vende tilbage til stillede spørgsmål og se respons.
det er god tone at give svar.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2011 - 08:44 #4
ok