Avatar billede michaelbs Nybegynder
29. november 2008 - 15:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CMSimple eller et andet prgram?

Jeg brugte CMSimple for et par år siden til at lave et par hjemmesider. Programmering har jeg ikke forstand på, så dette enkle program var perfekt for mig.
Nu skal jeg lave en ny hjemmeside og ville lige høre gruppen om CMSimple stadig er med på noderne eller om der er kommet andre , meget bedre, enkle programmer til at formgive hjemmesider.
Hvad siger I?
Det skal kunne lave en side som denne http://www.emersonquartet.com/ og må gerne have et udvalg af
skabeloner man kan vælge imellem, så man ikke skal begynde forfra.

Vil CMSimple være det bedste valg her, eller er Drupal fx bedre,
som sjeg ikke kender men har fået anbefalet.

mvh Michaelbs
Avatar billede zips Juniormester
29. november 2008 - 16:54 #1
CMSimple er til den lille simple hjemmeside, udfra dit link kan jeg ikke se noget som det ikke kan klare.

Men hvad siger fremtiden, krævers der mere end det som er på siden lige nu?

Der findes 2 gode forum til CMSimple, et for dem som har betalt og et for alle, samt en Wiki med tips og plugins.

Officelt forum http://www.cmsimple.com/forum
Community driven forum http://www.cmsimpleforum.com/
Wiki http://www.cmsimplewiki.com/doku.php

Der er lige det med database, det bruger CMSimple ikke, hvis du har planer om at lave noget med det :)
Avatar billede michaelbs Nybegynder
29. november 2008 - 17:21 #2
database? Hvad kunne det for eksempel være?
Det er meget vigtigt at det kan lave eller man kan hent/købe et kalender plugin som det her:
http://www.emersonquartet.com/artist.php?view=cal
Er det muligt? eller hvad skal jeg have fat i af programmer?
Jeg kan som sagt ikke selv programmere, så jeg er afhængig af templates og plugins.
Er det så CMSimple jeg skal fortsætte med eller findes der bedre?
Avatar billede zips Juniormester
29. november 2008 - 19:09 #3
Database kunne være opsamling af event eller andet som man nemt vil have tilgang til ved et simpelt udtræk, CMSimple bruger tekst filer som databese og her er det ikke smart at have alt for meget data, så skal men bruge en database.

At finde et system som lige passer er nok ikke let, alle systemer skal på en eller anden måde ombygges så det lige passer til dit behov, dit kalender script er lavet lige til dette og findes sikkeret ikke i nogen andet system, så det skal laves så det passer ind i det system du vælger.

Hvis din side skal være som den du linker til, skal det jo laves en template til det CMS du vælger, alle plugin skal også ændres så de har samme udsendene som den har nu, så du slipper ikke helt for at programere, dette gæller alle CMS.
Avatar billede michaelbs Nybegynder
29. november 2008 - 19:18 #4
tak for svaret.
Det er ikke fordi det skal se ud nøjagtigt som på den side men princippet i det.
Findes der fx en kalender addon til cmsimple, hvor man ligesom på http://www.emersonquartet.com/artist.php?view=cal kun ser de datore, hvor der er skrevet noget ind i kalenderen?
Avatar billede zips Juniormester
29. november 2008 - 19:55 #5
Avatar billede michaelbs Nybegynder
29. november 2008 - 21:03 #6
wow. Det er lige det jeg søger.
Du bliver nødt til at beskrive som om jeg var et 5-årigt barn, hvor jeg putter kalender folderen hen og hvor jeg indsætter #cmsimple $output.=calendar('','','somepage')# eller hvad det er for en kode der skal indættes. Hvor sætter man koden ind henne?
Beklager at jeg er så ignorant.
Avatar billede zips Juniormester
29. november 2008 - 22:38 #7
Hvis du laver en side med dette <h1>Events</h1> <p>#cmsimple $output.=events('','','12');#</p> giver det en kalendervisning de næste 12 måneder

Men har du instaleret CMSimple?

Hvis du har skal du bruge en pluginloader og det kalender script.

Der er lavet en pakke som er lavet til hjælp hvor alt dette er i, jeg ville råde dig til at teste med den og lære lidt om det, der er det sat op med de mest almindlige plugin, link til det er her http://www.cmsimplewiki.com/doku.php/cmsimple-solutions/cmsimple_flex
Avatar billede michaelbs Nybegynder
30. november 2008 - 11:18 #8
Mange tak for hjælpen. Giv et svar så får du pointsene.
Jo jeg har installeret CMsimple og har også lvet en hjemmeside med det..for et par år siden.
Det generer mig, at dr er så få gode templates til det. Er tiden i virkeligheden løbet fra det? Jeg har kigget lidt på joomla og der er bliver udviklet mange flere kommercielt tilgængelige templates, så måske en bog/video om dette program, købe en templates pakke og så er jeg bedre kørende?
Avatar billede zips Juniormester
30. november 2008 - 17:06 #9
Her er et svar :)

Der er disse sider som laver templates til CMSimple http://www.cmsimpleforum.com/viewtopic.php?f=13&t=398#p2097
Der er stadig mange som er vilde med dette lille CMS, så tiden er langt fra løbet fra det, der er lavet en udløber som kaldes CMSimple SE som indholder flere smarte ting, som koster 15£ for et år.
http://cmsimple-styles.com/cmsimplestyles/club/en/?CMSimple_Special_Edition

Men Joomla er jo også et stort CMS system som bruges af mange store firmaer, så det er klart det er muligt at købe en flot template og du er måske hurtigt oppe og køre, som sagt er CMSimple til den lille hjemmeside nemme hjemmeside hvor alle nemt kan lære at rediger siden.

Som sagt er det hele i filer og hurtigt at finde, så det er nemt at rette det så siden bliver lige som man ønsker den skal være :)
Avatar billede zips Juniormester
30. november 2008 - 23:41 #10
Tak for point :)
Avatar billede michaelbs Nybegynder
01. december 2008 - 00:16 #11
det er mig der takker for fornem hjælp.
Mange tak for det.