Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 15:44 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Fejl i Automators standardhandlinger

Hej alle!

Jeg har et gevaldigt irriterende problem: hvis jeg starter Automator og trækker enten handlingen "Filtrer Adressbog-emner" eller den nedenunder "Find Adressbog-emner" og starter dem, får jeg fejlmeddelsen: "Handlingen mislykkedes. Tjek handlingens egenskaber". Det er uanset hvad jeg indtaster, også selvom det jeg indtaster med garanti vil returnere noget (fx navne der indeholder 'e') - men selv hvis ikke den fandt noget burde der ikke forekomme en fejl, blot ingen resultater.

Jeg har ikke ændret noget, og Mac OSX 10.5.5-installationen er splinterny på min iøvrigt splinternye MacBook. Jeg har desuden prøvet at køre handlingerne fra en nyoprettet bruger, og der forekommer samme fejl. Ingen af de andre handlinger har fejl, og returnerer blot ingenting eller hvad den nu kan finde med et grønt flueben i stedet for en rød stoptavle.

Hjælp mig, det er meget irriterende ikke at kunne bruge disse to handlinger!
Kasper
Avatar billede egonspock Seniormester
26. november 2008 - 01:27 #1
Hmm, du har nok ret, jeg får samme fejl her. Jeg har meldt fejlen til Apple, selvom det godt kan tage nogle versioner inden der kommer en rettelse. Jeg mistænker oversættelsen til dansk er gået galt et eller andet sted, måske i forbindelse med noget text encoding. Men du kan i Hjælpe-menuen blive medlem af en mailingliste for Automator-brugere og det kan da være at de kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2008 - 19:09 #2
Se venligst http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=8521924 for en mere uddybet forklaring og løsning.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2008 - 19:11 #3
Med "løsning" mener jeg nærmere workaround.
Avatar billede egonspock Seniormester
03. december 2008 - 22:22 #4
Sikke dog et besvær, men godt gået! Og tak for point!