Avatar billede hrbrath Nybegynder
25. november 2008 - 08:26 Der er 5 kommentarer

C5 Bogføring af projektfaktura på SQL har fået samme fakturanr.

Det er C5 version 4.1.0.180 (Build 180)
Jeg har en irriterende sag. Denne kunde ringede lørdag aften, hvor de har opdateret/bogført en del projektfakturer. Problemet er, at nogle er kommet ud med samme fakturanummer – det viser dig så, at i C5 er det kun den ene af disse, som er opdateret. Vi er dog meget udforstående overfor dette fænomen.

De har tidligere rapporteret, at de i nogle tilfælde har oprettet indkøb og fået samme nummer, hvorefter det kun er det ene indkøb, som findes. Vi afventede en melding, når det lige er sket og ville så kigge til SQL-loggen.

Til SQL databasen (ODBC-adgangen) har vi oprettet 1 bruger, som alle anvender.

C5.ini indeholder følgende linier:
-fdat
-zDSN=Kunde_C5
-p2
-d.
-zUkunde_c5_supervisor
-zPc5_supervisor_psw

De kører på en terminalserver hos os og SQL er 2005.

Har nogen noget hjælp?? Jeg har læst, at nogle foreslår, at der i c5.ini tilføjes ”-zk256”, ”-zFA,A” og ”–zzH26” (Sidste hvis kernen skal afvikles på Microsoft Windows 2003 Server, kan man anvende opstartsparameteren -zzH26 for at undgå fejlmeddelelse og sikre korrekt afvikling overfor MS SQL2000.)
Avatar billede up2nogood Nybegynder
25. november 2008 - 13:44 #1
Hejsa,
Jeg har oplevet nogle issues hvor der blev oprettet poster uden løbenummer/rownumber/recid. Disse poster kunne ses på SQL serveren men ikke korrekt i C5. Prøv at tjekke for det, men din problemstilling ser dog ikke ud til at være den samme...
Avatar billede hrbrath Nybegynder
26. november 2008 - 11:40 #2
Hej up2nogood
Mange tak for respons, men det var desværre ikke tilfældet.
Avatar billede gs1150 Nybegynder
03. august 2009 - 12:14 #3
findes faktura også i faktura journal med samme nr. eller er det kun på papir ?
Avatar billede hrbrath Nybegynder
07. august 2009 - 07:51 #4
Hej gs1150
De var kun på papir i journalen var der kun 1 faktura.

Beklager, at jeg ikke har fået opdateret sagen, men Microsoft er kommet med en løsning, der var et lille hul i programmet, som de har løst.
Avatar billede gs1150 Nybegynder
10. august 2009 - 12:01 #5
super, det er også temmeligt omfattende at lede efter en TTS-fejl.