Avatar billede mr_tob Nybegynder
24. november 2008 - 21:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Importere kontakter til Mail

Jeg er netop begyndt at bruge Mail-programmet på mac og vil nu gerne have mine kontakter fra hotmail importeret. Det burde være enkelt nok, men af en aller anden grund så vil Mail ikke importere csv filen. Den skriver, at der er tale om et ugyldigt filformat og vil altså ikke lade mig importere filen. Så hvad gør jeg nu?
CSV filen ligger på mit skrivebord klar til at blive smidt ind. Jeg kan sagtens åbne den i Excel, så den burde jo være god nok...
Avatar billede egonspock Seniormester
25. november 2008 - 03:20 #1
Det er ikke Mail, der styrer dine kontakter, det er Adressebogen. Jeg ved ikke umiddelbart om den kan læse din csv-fil, men prøv lige i første omgang!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
25. november 2008 - 08:56 #2
Prøv at åbne din fil i Excell og gemme den som TAB-SEPARETED (komma-fil)
-så skulle det give dig nye muligheder . . .
Avatar billede mr_tob Nybegynder
25. november 2008 - 09:36 #3
Nej, jeg er klar over, at det er adressebog, der styrer kontakter - dårligt formuleret af mig. Tab-Separeted (komma-fil) = CSV fil, så det giver ingen forskel.