Avatar billede mr_tob Nybegynder
23. november 2008 - 16:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Huawei modem på macbook pro/leopard

Yes, jeg ved den har været oppe at vende før, men ikke som spørgsmål relateret til Leopard på en ny macbook pro. Jeg har investeret i sådan et Huawei E220 modem fra Call Me. Jeg har også tidligere anvendt det på min ganle macbook med Mac OS X installeret og her virker det fint.

Nu har jeg så investeret i en ny lækker maskine, som desværre ikke vil lade mig oprette forbindelse gennem Huawei modemet. Jeg har forsøgt at benytte mig af flg. fremgangsmåde: http://macsiden.dk/2008/01/22/mobilt-bredband- -med-huawei-e220-pa-os-x-leopard/, men desværre sker der ikke rigtigt noget. Jeg når til punkt 4, men idet jeg installerer den nyeste driver på min mac, så forsvinder modemet - jeg får ihvertfald beskeden, at modemet ikke findes.

Jeg kan også bare køre modemet uden den nyeste driver, men gør jeg det (via den førnævnte fremgangsmåde) - hvor jeg undlader punkt 4 - kan jeg ikke oprette forbindelse. Den vil gerne ringe op, men får ingen kontakt. Jeg er ret sikker på min APN hedder www.internet.mtelia.dk, da det er den APN jeg brugte på min gamle macbook.

Hvad/hvor er fejlen?
Avatar billede mr_tob Nybegynder
23. november 2008 - 17:00 #1
Har fundet løsningen, så jeg behøver ingen hjælp alligevel.
Avatar billede mr_tob Nybegynder
04. august 2009 - 21:12 #2
asdasd