Avatar billede rotco Juniormester
21. november 2008 - 23:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Loop / Løkke problem

Hejsa,

så står jeg igen med et akut problem *GG*

Denne gang gælder det løkker, som jeg simpelthen ikke kan forstå til fulde, for at være helt ærlig.

Jeg står her med det her lille script:

<?php

include "connect.php";

echo "<table width=\"500\" border=\"1\">";
$query  = "SELECT * FROM get_users";
$result = mysql_query($query) or die('Error, query failed');
while($row = mysql_fetch_array($result)){
echo "<tr><td width=\"250\">$row[username]</td></tr>";
}
echo "</table>";

?>

med det script skulle jeg gerne få ÉN lang række, men det er ikke hvad jeg vil... Jeg vil kunne gøre sådan at der kan være 3 ved siden af hinanden.. Det skal jeg selv kunne justere naturligvis.

Jeg kan ikke selv finde ud af at samle det. Hvilket jeg håber på i kunne gøre for mig, så jeg selv kan studere koden bagefter.

Mange point til personen med et svar!
Avatar billede w13 Novice
22. november 2008 - 00:33 #1
Prøv noget i stil med:

<?php

include "connect.php";

echo "<table width=\"500\" border=\"1\">";
$query  = "SELECT * FROM get_users";
$result = mysql_query($query) or die('Error, query failed');
$i = 0;
$rowcount = 3;
while($row = mysql_fetch_array($result)){
  if ($i % $rowcount == 0) {
    echo "<tr>";
  }

  echo "<td width=\"250\">$row[username]</td>";

  $i++;
  if ($i % $rowcount == 0) {
    echo "</tr>";
  }
echo "</table>";

?>

Så retter du bare $rowcount.
Avatar billede tzr Nybegynder
22. november 2008 - 15:23 #2
Hvis du gerne vil bruge associative arrays og hente data via $row["username"] skal du bruge mysql_fetch_assoc() og ikke mysql_fetch_array(). Desuden skulle jeg ikke mene du bare kan smide en array ind i en string, men det kan godt være jeg tager fejl der.
Avatar billede rotco Juniormester
24. januar 2009 - 15:47 #3
Perfekt!