Avatar billede flemming39 Nybegynder
21. november 2008 - 08:24 Der er 3 kommentarer

Jeg kan ikke starte tomcat 5.5

Hej

Jeg er helt 'grøn' omkring tomcat servere.

Fra min message broker applikation skal jeg have hul ned til en taomcat server (5.5).

Jeg har fået sat en pegepind til tomcats installationskataloget og jeg kan også se den i min message broker applikation med status 'stopped'. Når jeg højreklikker og vælger 'start' får jeg følgende fejl:
Port 6001 required by tomcat v. 5.5 server @localhost is allready in use. The server may allready by running in another process or a system may be using the port. To start this server you need to stop the other process or change the port number.

Jeg har prøvet at ændre portnummeret (8080) men får så en anden fejl der blot fortæller at serveren ikke kunne startes.

Er der en der kan hjælpe mig lidt på vej?

mvh Flemming
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2008 - 04:52 #1
Tomcat bør ikke bruge port 6001. Prøv og check conf/server.xml får port numre. Og
check hvilke port der faktisk er i brug med netstat.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 04:45 #2
Kommet videre ?
Avatar billede flemming39 Nybegynder
19. januar 2009 - 08:18 #3
Tak fordi du spørger.

Nej jeg arbejder med noget andet og har opgaven liggende som en interesse 'ting' som der nok går et stykke tid inden jeg får taget op igen.

Må jeg lade spørgsmålet stå lidt endnu? Ellers lig et svar så giver jeg gerne point for dit svar og din interesse i at hjælpe.

mvh Flemming