Avatar billede playtime Nybegynder
20. november 2008 - 22:00 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Problem med udskrift af rapport C5

Hej.

Er der en der kan hjælpe mig!!
Jeg beder C5 om at lave en Rapport (Saldobalance med sidste års tal) - alt kommer helt fint ud på skærmen, men når jeg trykker på "PRINT" - udskrives side 1 to gange og den sidste side mangler.

Altså side 1 + side 1 + side 2 + side 3 + side 4 + side 5 + side 6
+ side 7 + side 8 + side 9.

Udskriften på skærmen indeholder 10 sider !!!!

HJÆLP HJÆLP

Hvad f..... sker der.

Med venlig hilsen

John Sarby
Avatar billede dma Nybegynder
20. november 2008 - 22:38 #1
Hvilken version af C5 er det (se under Generelt/Kartotek/Tilretningsstatus - nederst).
Kører den på SQL eller på Native (C5's egen database?).
Avatar billede playtime Nybegynder
20. november 2008 - 22:49 #2
Applikation 4.0 - jeg mener ikke den køre på SQL - Programmet kører lokalt
Avatar billede playtime Nybegynder
20. november 2008 - 22:50 #3
4.0 (Build 26)
Sep 26 2005
Det er de sidste to linier
Avatar billede mariaf Juniormester
20. november 2008 - 22:55 #4
Sikkert version 3 uden servicepack.

Prøv at opdatere med servicepack eller til den nyeste version (der efterhånden er ret gammel).
Avatar billede playtime Nybegynder
20. november 2008 - 22:57 #5
Den 10-01-2006 er version 4 installeret
Avatar billede dma Nybegynder
21. november 2008 - 09:47 #6
Der var en - tidlig - version af c5, hvor den ikke kunne finde ud af at udskrive siderne korrekt. Om det lige præcis var din ved jeg ikke, men det "lugter" lidt af den. Du bør få den opdateret med 4.0 SP1 (servicepack 1). Her har jeg ikke hørt om lignende problemer.
Det er desværre ikke altid helt lige til. Det kommer an på antallet og omfanget af tilretninger i din C5, hvorvidt man blot uden videre kan opdatere, så du skal nok have hjælp af en konsulent.
Avatar billede mariaf Juniormester
21. november 2008 - 19:36 #7
4.0 har ikke haft det problem. Er rapporten opdateret fra en 3.0 eller er den ny? Kan du udskrive en standardrapport uden fejlen?
Avatar billede playtime Nybegynder
22. november 2008 - 10:07 #8
Rapporten er opdateret fra 3.0 - uanset hvilken en rapport jeg vælger, laver den samme fejl - under udskrift "balancer". Jeg ved ikke om alt er opdateret rigtigt?
Avatar billede mariaf Juniormester
22. november 2008 - 15:31 #9
Lav en backup.
Slet dine balance under Tilpasning/balancer.
Importer de nye.
Herefter ville jeg forvente at du er kørende.
Avatar billede playtime Nybegynder
22. november 2008 - 15:50 #10
Tak jeg prøver, jeg når det først i næste uge, men du modtager poing nu, jeg håber det virker ellers vender jeg tilbage.