Avatar billede cibar Nybegynder
19. november 2008 - 20:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Børneradio-serie?

Jeg er på jagt efter titlen på en serie, der blev sendt i DR Børneradio for snart en del år siden hver mandag eftermiddag.

Den handler om to drenge, der bliver sluppet fri på sommerferie i Danmark udstyret med den enes fars Dankort. Det eneste krav er, at de bare skal hæve en gang på kortet hver dag, så faderen kan se, hvor i landet drengene befinder sig. Deres afsidige færd bringer dem blandt andet i kontakt med BUPL's særlige indsats-styrke overfor upædagogiske forældre og bevægelsen 'Jyder for Jesus'.

Men hvad hed serien?

Jeg har allerede kontaktet DR, men her kunne man ikke hjælpe. Hvad med Ekspertens vidende brugere?
Avatar billede kox Nybegynder
20. november 2008 - 01:26 #1
Lytter lige med.
Avatar billede cibar Nybegynder
20. november 2008 - 08:49 #2
Kox: er du helt med på, hvilken serie, jeg tænker på?
Avatar billede kox Nybegynder
20. november 2008 - 13:41 #3
Nej desværre, eller jo men det ligger langt væk på harddisken... Ville også gerne høre det igen.
Avatar billede cibar Nybegynder
20. november 2008 - 17:53 #4
Så kan jeg jo supplere med dette link til DR Bonanza, hvor serien om Christopher Columbus indtil videre er lagt ud.

http://www.dr.dk/bonanza20_assets/Entrance.aspx/search/børneradio/any/58467/FreeTextRank/desc/1/Boerneradio
Avatar billede cibar Nybegynder
12. maj 2009 - 10:07 #5
Lukker, men vender tilbage, hvis der dukker nye informationer op. Jagten er ikke afsluttet endnu...
Avatar billede cibar Nybegynder
25. august 2009 - 08:10 #6
Så fandt jeg svaret, som DR Bonanza netop har serveret på deres hjemmeside.

http://www.dr.dk/bonanza20_assets/Entrance.aspx/col/323/any/62594/title_ast/asc/1/Boerneradio__Toesedrenge_paa_taeveoevelse_01_22

Herfra skal så lyde en opfordring til alle om at deltage i afstemningen, der slutter i dag. Stem meget gerne på netop denne serie, så vi igen kan få lov til at genhøre, om det sociale eksperiment, hvor to 13½ årige drenge tager ud for at opleve Danmark på egen hånd i et ½ år.

Og hvordan BUPL's ungdomorganisation ligger på lur i grøften for at redde 'de stakkels børn fra deres forældre'. Eller når 'Jyder for Jesus' forsager djævlen i skæret fra en javalampe.

/Cibar