Avatar billede popnizzen Nybegynder
19. november 2008 - 13:34 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte Windows Vista op igen

Hej
Jeg fik et strømbrud tidligere i dag imens jeg sad og spillede. Nu efterfølgende vil comp. ikke starte op igen. Den kommer til at loade windows (Den her bar der ruller frem) men der ser ikke mere. Jeg har prøvet fejlsikret tilstand,men der står bare at den loader windows filer og kommer heller ikke længere. JEg har prøvet at smide Windows cd'en i og lave en repair, men når jeg kommer ind i rpair kan den ikke finde nogen partition eller noget og jeg får af vide at den ikke kan reparer automatisk?
HVAD skal jeg gøre, er helt i panik her på min fridag :(
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2008 - 13:40 #1
Du skal have din Vista skive klar, og du skal måske boote op på den, der står flere muligheder forneden . Det hjælper nogen gange at vælge system restore eller complet PC restore.

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://xphelpandsupport.mvps.org/vista_repair_yuor_computer_options.htm&sa=X&oi=translate&resnum=5&ct=result&prev=/search%3Fq%3DDVD%2Breparer%2Bvista%2Bvejledning%26hl%3Dda%26sa%3DG
Avatar billede popnizzen Nybegynder
19. november 2008 - 13:43 #2
Jeg kan ikke få lov til hvrken at lave en system restore eller en complet PC restor da der ikke findes et tidligere gendannelsespunkt siger den
Avatar billede popnizzen Nybegynder
19. november 2008 - 13:44 #3
Det virker som om den ikke kan findemit operativ system og at jeg selv skal søgeefter det. Hvilken fil eller lignende skal jeg søge efter?
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2008 - 13:49 #4
Du kan da lave en reparair med Windovs skiven.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2008 - 13:54 #5
Startup Repair - automatisk løser problemer, der forhindrer Windows i at starte
Det står for neden.
Avatar billede popnizzen Nybegynder
19. november 2008 - 14:00 #6
Jegkan netop ikke få lov til at lave en repair med winows skiven. Jeg kommer frem til menuen om jeg vil installere eller reparer. Jeg vælger reparer. Den kommer frem med en skærm hor jeg skal vælge det "device" der skal repareres, og i boksen stå mit windows ikke. JEg kan så vælge at trykke på load driver knappen eller fortsæt. TRykker jeg på load knappen, kommer jeg ind i en form for stifinder hvor jeg dog ikke ved hvad jeg skal. TRykker jeg videre kommer jeg frem til den menu som der er beskrevet nederst i dit link, her kan jeg dog ikke fortage mig noget, da den ikke har et tdligere gendannelsespunkt. Igen så synes jeg ikke den virker til at kunne finde mit operativ system overhovedet
Avatar billede popnizzen Nybegynder
19. november 2008 - 14:01 #7
Startup repair virker ikke for mig
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2008 - 14:07 #8
Så bliver du nok nød til at geninstallere Vista.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2008 - 14:12 #9
Kan du komme ind i denne, står for neden,  Command Prompt - åbner en kommando-prompt vindue skriv så chkdsk /r/p afstand mellem chkdsk og /
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2008 - 14:13 #10
og klik ok.
Avatar billede popnizzen Nybegynder
19. november 2008 - 14:16 #11
den siger invalid parameter til /p
og til chkdsk /r siger den at den er write protected
Hvis jeg geninstallere vil alle mine pogrammer, filer osv. forsvinde? Jer har en partition på så mitt Vista liger på C: ogde andre ting ligger på D:. Ellr retter sag så er det ikk en partition men to forskellige hdd. jeg køre med en lille 35gb raptor til mit Vista og en anden til min data.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2008 - 15:00 #12
Prøv med f/r i stedet for r/p, det er kun det på C Drevet som går tabt.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2008 - 15:22 #13
En vejledning til installation af Vista hvis det bliver nødvendigt. http://www.helgec.dk/vista-install.html
Avatar billede gunfar Nybegynder
19. november 2008 - 21:24 #14
ok
Avatar billede Jensen DK Novice
20. november 2008 - 06:35 #15
Fik du foretaget en chkdsk, med /f/r og virkede den?
Avatar billede popnizzen Nybegynder
20. november 2008 - 12:04 #16
Jeg endte faktisk op mned ikke at foretag mig noget som helst og lod den stå i et par timer og bom så var den der igen....... Hvordan afgiver jeg pointene til dig?
Avatar billede Jensen DK Novice
20. november 2008 - 12:36 #17
Du makere mit navn ude til venstre, og klikker på accepter, så er der givet point og spørgsmålet er lukket.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. november 2008 - 15:44 #18
Det har nok været noget usb den har fået galt i halsen.