da jeg modtog varen og skulle teste den af viser det sig at varen som er et programerings modul til et cam modul er defekt ,enheden kan ikke se ca modulet .
jeg har så kontaktet fabrikken duolabs i italien og de bekræfter der er en hw fejl i boksen .
nu kommer problemet :
jeg kan ikke komme i kontakt med firmaet i tyskland ,jeg har kontaket dem på alle deres mail ,oprettet rma intet svarer de på .
jeg er lidt nervøs for og smide hele lxxxxx retur med pengene retur der er ikke gået 14 dage endnu . hvad kan jeg gøre ,prisen på varen er 148€ (1100 dkr)
varen er betalt med visa kort og alle deres oplysninger blev tjekket inden købet dvs cvr nummer osv ,det ligner et ok firma men der er lige det problem med de ikke svarer
men man kan jo blive nødt til og skal til og ringe der ned .
Synes godt om
Slettet bruger
19. november 2008 - 11:23#4
deres steuer nr er 328/5853/0789 og ust-idnr de814912489 alle info står på fakturaen ligsom adresse til hvem der har firmaet
Synes godt om
Slettet bruger
19. november 2008 - 11:56#5
Så ring dertil! Hvis du ikke kan tysk, så kan de rimelig sikkert godt engelsk.
Sollten Sie mit einem gelieferten Artikel nicht zufrieden sein, dann können Sie innerhalb der nach dem Fernabsatzgesetz festgelegten Frist von 14 Tagen (bei ebay innerhalb von einem Monat) diesen kostenfrei an uns zurücksenden.
Sollte ein Artikel falsch geliefert worden sein, so besteht ebenfalls über unser Retourenmanagement die Rückgabe- bzw. Tauschmöglickeit.
Was ist returnBOX?
returnBOX ist eine Internetplattform zur Abwicklung von Rücksendungen. Für Sie als Verbraucher bietet return den Vorteil, jederzeit den Status Ihrer Rücksendung im Überblick zu haben.
Wie funktioniert returnBOX?
Im Verlauf des returnBOX Rücksendeprozesses werden einige Daten abgefragt, die wichtig für die Abwicklung Ihrer Rücksendung sind.
Dazu gehören Ihr Name und Ihre Adresse, im Falle einer Abholung die Abholadresse, Ihre Bankverbindung, was Sie zurücksenden möchten und warum. Diese Daten sind notwendig damit wir Ihre Rücksendung zügig abwickeln können.
Nach Genehmigung der Rücksendung erhalten Sie eine eMail mit allen weiteren Informationen.
Was macht returnBOX mit meinen Daten?
Um eine Rücksendung über returnBOX abzuwickeln, müssen Sie sich anmelden. Ebenso ist es hilfreich, wenn Sie Ihre Bankverbindung hinterlegen. So haben wir diese jederzeit im Zugriff damit eine Erstattung des Kaufpreises schnellstens erfolgen kann.
Diese Daten werden gespeichert. Mit Erstellung Ihres Kundenkontos stimmen Sie dieser Speicherung zu. Ihre Daten werden nicht weitergegeben und auch nicht für Werbe-E-Mails verwendet.
Der Service von returnBOX wird entsprechend den einschlägigen datenschutzrechtlichen Bestimmungen erbracht. Die Erhebung, Verarbeitung und Nutzung Ihrer personenbezogenen Daten erfolgt nur insoweit, als dies die einschlägigen gesetzlichen Vorschriften erlauben.
Und so funktioniert es! Einfach in das Bild klicken und schon geht es los...
Synes godt om
Slettet bruger
19. november 2008 - 17:17#7
rma´n er oprettet men der er intet sket eller hørt fra dem .
Banken har ingen ret til at returnere penge, når varen er leveret. Så ville der jo ikke længere være en garanti for butikkerne, hvis enhver der er lidt utilfreds med sin vare, bare kan gå i banken og få pengene tilbage - sikke en verden det kunne være :-)
Banken kan hjælpe, hvis varen aldrig er leveret, men pengene er trukket - og det er jo ikke tilfældet her.
Jeg siger da ikke at butikken kan sende en vare uden konsekvenser. Hvis du mener jeg har skrevet det, vil jeg anbefale et kursus i dansk :-)
En defekt vare er også en vare. Hvad skulle det ellers være?
Men en defekt vare skal behandles som en reklamation, og ikke som en manglende vare. Hvis man tænker sig lidt om, synes jeg ikke det er så svært at se... - men jeg kan jo være lidt speciel ;-)
En tænkt situation - jeg går i Bauhaus og køber en boremaskine og køber med dankort (nej, det er ikke fjernsalg, se lige bort fra det). Den viser sig at være defekt... - så beder jeg da ikke min bank om at tilbageføre pengene - så går jeg da i Bauhaus og får den byttet til en der virker (hvis den ikke kan repareres). Nøjagtig det samme, som hvis jeg køber en boremaskine i Bauhaus i Tyskland på mit visa/dankort...
Så uanset hvordan man nu bøjer den, er Jetdirect i denne situation tvunget til at kontakte butikken for at få oprettet en RMA sag (Return Materials Authorization). Er der ingen kontakt til butikken, eller er der problemer med RMA´en, ville man i Danmark kontakte forbrugerrådet. De har så ingen bemyndigelse i Tyskland - men netop fordi internethandelen har givet disse problemer, har EU startet et Europæisk "forbrugerråd". Dem linkede jeg til i min første post....
Men jeg synes idéen om at få formuleret en henvendelse på tysk lyder rigtig god. Det KAN være problemet, omend butikken så opfører sig uprofessionelt ved ikke at skrive retur på andre henvendelser end tysk.
Nu skal mine kommentarer ikke forstås som at det skal være reglen ved ganske almindelig handel.
Han skal selvfølgelig gøre sit yderste for at få kontakt til sælger.
Men nu er det jo ikke situationen. Manden har fået en defekt varer. Han har forsøgt at kontakte sælger. Han skal selvfølgelig give lidt tid til svar (mange internetfirmaer er eenmands - så måske er han på ferie - har oplevet det et par gange)
Jeg har handlet med mange tyske hjemmesider og har altid kommunikeret på engelsk uden problemer men det skal selvfølgelig forsøges på tysk.
Og man kan ikke sammenligne med køb i fysisk butik.
Taget fra forbruger-europa: Hvis der er en fejl ved den vare, du har modtaget.............Hvis sælger ikke kan eller vil afhjælpe eller omlevere, kan du i stedet kræve et afslag i prisen eller ophævelse af købet.
Hvilket vil betyde at man kan få pengene tilbage hvis ikke sælger reagerer henvendelserne.
Synes godt om
Slettet bruger
20. november 2008 - 18:45#20
her til morgen fik vi så brugget en mail på tysk sammen med samme indhold som alle de andre mail .
men ingen reaktion pt .
banken er gået videre med sagen nu
Synes godt om
Slettet bruger
24. november 2008 - 14:20#21
Vores fine mail vi fik lavet så forståeligt tysk fik de så
og der kom da også svar på Engelsk
Vi forstår ikke hvad du skriver
hallo kan de ingen gang tysk ,de næste er vel de skal have det på fransk .
men de fik det så på engelsk igen igen og intet har jeg derefter hørt .
banken har bedt mig om og sende pakken retur og kommer pengene ikke inden 14 dage så skal banken have alt dokumentation og så kører de sagen med indrivelse af beløbet .
Synes godt om
Slettet bruger
12. december 2008 - 18:30#22
vil i have lidt point så læg et svar så kan i også høre status
Jeg springer over... - jeg var åbenbart forkert på den m.h.t. banken og tilbagedirigering af penge.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.