Avatar billede mainsmurf Nybegynder
17. november 2008 - 21:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SATA378 Promise ikke WinXp godkendt

Jeg har gang i en ny install af XP, og kommer så langt ind i installèn at den lige pludselig sige at den sata378 promise driver jeg har kørt ind ikke er godkendt eller har ikke winxp stempel af en slags og kan bare ignorer eller afbryde.. har aldrig haft problemer med min diskette med sata driveren på før nu. :(  men det største problem er dog at jeg kan ikke bruge mus eller tastatur når meddelsen kommer.!
Har prøvet andre sata drivere men samme meddelse kommer og låser mus og tastatur. :(
Avatar billede off-line Nybegynder
17. november 2008 - 21:22 #1
Er det ikke bare en af dem hvor man kan trykke på ignorer, og køre videre?
Hvis det er, så bare kør løs. Det er normalt at få den slags meddelelset.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
17. november 2008 - 22:08 #2
hi jasveg.
Problemet var så også at mit tastatur og mus forsvandt (låste) så jeg kan ikke bare ignore.. har jo før set det på andre software dele eller programmer der ikke var Windows eller Microsoft godkendt at meddelsen kommer med at ignorer eller afbryd. Plejer da også bare at ignorer.  ;)
Avatar billede off-line Nybegynder
17. november 2008 - 22:25 #3
Ja det er da underligt. Du er sikker på der skal bruges Sata driver? På mine 2
computere, en Asus og en Packard bell, skal der ikke.
Hvis du har noget i bios, som hedder "AHCI" så slå det fra.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
17. november 2008 - 22:31 #4
hmm.. skal lige tjekke den der AHCI.
Men har 2 sata diske og har altid skulle kører den Promise driver ind inden jeg kunne finde HDDéne.
Ved du sådan lige på stående fod hvor jeg skal se efter den henne i BIOS.?
Men får det først tjekket i morgen, er på arbejde. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
17. november 2008 - 22:37 #5
Desværre nej, for jeg har den ikke på mine bundkort. Men jeg vil tro det er under
Advanced?
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
17. november 2008 - 22:53 #6
ok.. vil tjekke i morgen og vende tilbage.. ;)
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
18. november 2008 - 14:38 #7
nå.. var nu ikke lige i bios at tjekke.. prøvde at køre installationen igennem 3 gange.. 3. gang var lykkens gang. jeg kunne bruge tastaturet.  :D  ved ikke om det har været en eller anden fejl, men nu kører det.
men ellers tak for hjælpen Jasveg.  :)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. november 2008 - 14:43 #8
Ok!
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
26. oktober 2011 - 20:05 #9
Svare lige på min egen..
Som ovenfor løste problemet sig selv, med lidt tålmodighed