Avatar billede flyfreak Nybegynder
16. november 2008 - 20:03 Der er 2 kommentarer

Opgrader hardware

Hej

Jeg tænkte på at opgradere lidt hardware på en pc som står hos min bror. Pcen er ved at være lidt halvgammel, men kan sagtens køre messenger, xp, office samt andre ikke så krævende programmer.
Jeg tænkte på hvad jeg kunne gøre hvis jeg ville opgradere hardwaren andet end at stoppe flere ram i - og om det bedre vil kunne betale sig at købe løsdele lidt af gangen f.eks på qxl og så sammensætte en pc af komponenter hen af vejen (og hvor nemt er det at gå til?)
Hvad vil en pc eks. mus skærm og tastatur komme op at koste (skud fra hoften) hvis den bare skal kunne bruges til lidt sims 2, et par andre spil, lidt msn messenger, office og surfing på internettet? Pcen haster ikke så jeg kan godt vente til jeg har fundet nogle vare til gode priser. Og til sidst hvordan ved jeg at komponeterne passer sammen?

Mange tak!
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2008 - 20:36 #1
4000 kan det gøres for, og så leveres den samlet og testet.
Avatar billede computerlab Nybegynder
16. november 2008 - 21:48 #2
Du kan starte med et "opgraderings kit", bestående af bundkort, RAM, CPU, CPU-køler.
Senere kan du opgradere fra onboard grafikkort, til noget bedre.

Et kit kan du vel få fra ca. 2000,- Kr.

Med et kit genbruger du harddisk, optisk drev og evt. andre indstikskort.

Du skal så reinstallere Windows efter du har installeret den nye hardware, eller få hjælp til dette.

Eller du kan overveje at købe en billig bærbar - for under 4500,- Kr.
Du skal være velkommen at kontakte mig hvis der er noget du skal have hjælp til - Se mere på: www.ComputerLab.dk

Mvh
Brian Jørgensen

ComputerLab
Data & Design