Avatar billede uvoller Novice
15. november 2008 - 11:05 Der er 2 kommentarer

Webshop hvilken/hvem, DK/Visa, Logo, hvad glemmer man mm?

Hej Eksperter

Vi har tænkt os at starte en webshop og derfor har jeg en række spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe med at svare på. Først lidt om konceptet for vores foretning.
Vi vil have en hjemmeside som er nem at vedligeholde/opdatere og tilføje nye varer mm på. Vi vil gerne have en pakkeløsning hvor vi selv kan dette, for at holde udgifterne nede.

I denne webshop skal det være muligt at betale med dankort/visa mm, der skal være log in så det er muligt at se ordre status, tidligere købte varer, og eventuelle varer som er kommet i sortiment, men som minder om dem man har købt før. Ligeldes skal man hele tiden se andre relevante varer, som andre har købt sammen med den vare man er ved at undersøge/se på, samt andre gode salgstricks. Vi vil gerne have en udvidet søgemulighed, hvor der kan søges på flere kriterier, altså andet end bare ord.

Dette bringer mig frem til en række spørgsmål:
- Hvilken webshop/host vil i anbefale ud fra de kriterier?
- Hvor finder jeg info omkring betaling med DK/Visa mm
- Hvem vil i anbefale til at hjælpe med udarbejderlse af logo mm, er vi ikke kreative nok til selv at lave.
- Hvad har vi glemt,som andre har brækket nakken på?

Håber i kan hjælpe med dette, på forhånd tak.
Avatar billede peder_taketwo Nybegynder
17. november 2008 - 10:27 #1
Hej

Du kan prøve at tage et kig på vores shopsystem (www.taketwo.dk/webshop) som dækker langt de fleste af de funktionaliteter som man normalt har brug for.

Hvis du vælger vores system er der dog nok et par udvidelser der skal laves.
Relevante varer, det er muligt i vores system at fastsætte forskellige varer som værende relevante i forhold til andre varer. Men der er ikke som standard lavet så det er muligt at fastsætte relevante varer dynamisk ud fra hvad andre kunder har købt. Vi kan selvfølgelig lave det, hvis det skulle have interesse.
Udvidede søgninger; dette er også en ekstra funktionalitet men er efter al sandsynlighed ikke nogen større opgave at lave, alt efter hvor komplekse søgningerne skal være.

Yderligere info omkring DK/Visa, kan du kigge lidt under PBS f.eks. herhttp://www.pbs-international.dk/internetforretninger/betalingskort?mid=EED9F3CF-0907-4DD8-89B9-DBC4181BBC96
Ud over det skal du også have fundet en leverandør af betalingsgateway, vi benytter som standard wannafind. Hvilke du kan se lidt om her http://www.wannafind.dk/betalingssystem.htm

I forhold til andre ting som du evt. har glemt. Så er den nemmeste måde at få lidt mere klarhed i sagen at tage en snak med en eller flere som allerede har erfaringer med at drive webshop.
Næste bedste løsning er, vil jeg tro, at tage et møde med det webbureau som du vælger til opgaven (og som forhåbentlig har en del erfaring med webshops) og der få snakket konceptet/shoppen igennem.
Enhver som har lidt erfaring med shops vil helt sikkert have en række ideer.

Mvh Peder

P.s. Hvis det skulle have interesse og du har mulighed for det, skal du være velkommen til et uforpligtigende møde på vores kontor (klostertorv i Århus C) til en snak om projektet. Du kan fange mig på 40685707 eller psj@taketwo.dk hvis det skulle have interesse.
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
02. december 2008 - 10:24 #2
Jeg kan varmt anbefale Magentocommerce fra http://magentohotel.dk

Kig hos PBS for info omkring betalingskort. Ellers kan din gateway leverandør sikkert svare på det meste.