Avatar billede leifleif Nybegynder
15. november 2008 - 10:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Farve på hele rækken

Af hensyn til oversigten i et personkartotek vil jeg gerne, at instastning af et bestemt bogstav i en celle bevirkede at hele rækken fik en bestemt farve.

Et g i cellen = hele rækken farvedes gul
Et b i samme celle = hele rækken farvedes blå

Tom celle = hele rækken er ufarvet

Alle nævnte celler står i samme kolonne.

Er dette muligt.
Jeg har forsøgt med betinget formatering, men kan kun ændre farve i samme celle

mvh/leif b.
Avatar billede jkrons Professor
15. november 2008 - 11:37 #1
Du kaN Faktisk godt bruge betinget formatering.

I den celle, hvor bogstavet står (her g7) , vælger du Betinget formatering. I den første rude vælger du Formlen er. Skriv =4g$7="g" og sætter farben til gul. Gentag med blå. Klik  OK. Klik nu i den celle, du har som udgangspunkt. klik på Formatpenslen. Klik i rækkenummeret ud for den relevante række. Gentag fior øvrige rækker.
Avatar billede jkrons Professor
15. november 2008 - 11:38 #2
fejl: Der skal ikke stå 4. formlen er naturligvis : =$g$7="g"
Avatar billede leifleif Nybegynder
15. november 2008 - 13:48 #3
Kære "jkrons"
Tak for hurtig respons, men det fungerer desværre ikke, måske fordi jeg glemte at nævne, at jeg bruger OFFICE 2007.

Det jeg håber at kunne er, at hvis man taster et g i en tomme celle, bliver hele rækkens baggrund farvet gul og et r bevirker at hele rækkens baggrund farves rød i stedet o.s.v.

mvh/leif b.
Avatar billede kabbak Professor
15. november 2008 - 14:07 #4
Marker alle celler, ved at klikke oppe i venstre hjørne
Vælg Formater > Betinget formatering

Formlen er =$C1="r"

Ret C til den kolonne du skriver i, vælg farven Rød, under knappen formater mønstre
Vælg tilføj

Formlen er =$C1="g"
Ret C til den kolonne du skriver i, vælg farven gul, under knappen formater mønstre
Avatar billede leifleif Nybegynder
15. november 2008 - 15:00 #5
Hej kabbak

Det virker! Mange tak.

Læg lige et svar.

Og undskyld til jkrons for at jeg ikke gjorde opmærksom min Excel udgave.

mvh/leif b.
Avatar billede kabbak Professor
15. november 2008 - 16:24 #6
et svar ;-))